• Ss85

Slempropp eller flytningar, vecka 25

Hej! Väntar mitt tredje barn o e idag i vecka 24+6 o va på toa nyss o på pappret såg de precis ut som en bit av slemproppen lossnat! Vet ju att den kan lossna i omgångar o delvis återbildas men så här tidigt?! Har ju varit med om slemproppar innan så tyckte de såg ut som de! E de nån fara tror ni?

• Svar på tråden Slempropp eller flytningar, vecka 25
  • Jacqueline

Inte omöjligt...min andra graviditet så släppte bitar av slemmisen dagligen under hela graviditeten från typ v17-18 och framåt

• Ss85

Dagligen? Så länge? Aja då borde de väl inte vara nån fara då. :)

• Tjockisbullen2012

Jag råder dig att kolla upp de! När jag va i vecka 24 lossnade en bit av slemproppen och jag frågade min barnmorska om råd och hon sa att den återbildas och att de inte bör vara någon fara. Men när jag sedan kom in på kontroll i vecka 27 så var livmodertappen nästan helt utplånad och jag blev inlagd direkt med strikt viloläge.

De behöver ju inte betyda något i ditt fall, men om de nu skulle vara något så finns de åtgärder att ta till i god tid! Lycka till.

• Anfa

Hur vet man om det är en bit av slemproppen? Är slempropp alltid blodig eller hur är det? Är innr på 3de graviditeten men slemproppen har aldrig lossnat i de tidigare graviditeterna innan förlossning så vet ej hur det ser ut...

• Anfa

Börjar bli lite fundersam nu efter att ha googlat om slemproppen.

Ursäkta för beskrivning men

jag har haft i flera veckor, jättetjocka vita långa flytningar(slemproppbitar?), alltså det e när jag varit på toa speciellt och jag kan liksom dra i det? Låter säkert helt konstigt. Förlåt igen för beskrivning, det kan hänga fr slidan och då måste jag dra ut det för att det ska komma ut. Har blivit mycket vissa ggr!!

Alltid vitt o alltså tjockt o stabilt.

Kan detta vara bitar av slempropp eller e det bara tjocka flytningar som jag trott innan?

Är bara i v 22 så.. Detta hade dessutom minskat/haft upphåll i ngn vecka för att nu börja ibland igen.

Borde jag kolla mig??

• Ss85

Svårt o veta om de e slemproppen du beskriver. Slemproppen har gått mina tidiagre graviditeter så vet ju hur mina sett ut då, genomskinligt slem typ. Tjockt som sånt slajm (eller hur de stavas) som barn leker me. Ursäkta jämförelsen! Jag ska absolut ringa barnmorskan i mon, känner mig allmänt orolig över detta nu..

Svar på tråden Slempropp eller flytningar, vecka 25