Alla dessa semestersvrigheter..
I en familj där de två vuxna har barn sedan innan blir det ett evigt pusslande. Inte sällan lägger sig den tidigare partnern (oftast biomamman) i den andra familjens planer. Varför?
Jag som biomamma har inget med mina barns pappas semesterplaner att göra. Inte ens när han var gift med en kvinna som hade barn och som han la hela sitt arv på utan att hans egna barn fick en krona. Det enda han har betalat utöver minimiunderhåll är halva ena tjejens glasögon. Fine, inget jag kan göra något åt.
Nu lever jag själv med en man som har barn sedan tidigare och jag sticker inte under stol med att jag helst sett att han inga hade. Men nu har han så det är bara att tugga i sig.
Däremot vägrar jag lägga all energi på att försöka trixa ihop semestrar så det passar bonus mamma!
Nej, bonus kommer i år inte att ha semester med oss, mamman ringde en fredag och krävde svar på måndagen senast om vi kunde ha den ena eller båda av två v HON valt ut. Vi kunde inte svara eftersom vi inte fått svar på om våra önskade semesterveckor godkänts. Mamman godtog inte detta utan gapade och härjade varpå vi sa att nej men då säger vi nej.
Varför? För vi har inget dagis här och det är 14 mil emellan så vi kan inte heller skjutsa till hans dagis om vi nu inte fått ledigt.
Nu fick inte min man ledigt ena av de två v mamman begärde att vi skulle ha barnet men jag hade kunnat tänka mig att ha barnet själv dagtid eftersom jag ju ändå fått andra v ledigt. (Litet barn så semester är det def inte att ha barnet)
Men om det vore så att min man och jag endast haft en v gemensamt (som i en annan tråd) så hade jag inte velat ha hans barn just den veckan. Det är inte lugn och ro och vila med det barnet då det som sagt är relativt liten och kräver ständig passning. Nu har vi endast två gemensamma och som sagt ena av de två är den ena av v mamman ville att vi skulle ha barnet. Men vi fick som sagt säga nej pga hennes krav på svar innan vi vått veta om vi ens hade sem då.
Hon anser att vi har felat, fine by me, kan hon tycka det rör mig inte i ryggen.
Samma som jag anser att inte TS i den andra tråden felat genom att de faktiskt åker bort på den enda gemensamma veckan de har trots att bonus då inte är hos dem, livet stannar inte av bara för att man inte har bonusbarnen där just då.
Menar nu inte att man alltid ska utesluta bonusbarnen men ibland blir det ju så i bonusfamiljer