• eec82

Ni som har kronans barnvagnar stör ni er på...

... att det inte finns något tyg mellan bygeln och sittdelsklädseln så att det blir ett måste att spänna fast små barn? 
    (vilket man alltid bör göra men iaf).

Sen stör ni er på att selen till barnvagnen inte sitter fast i klädseln som på andra modeller utan sitter löst i för att ge barnet mer utrymme att titta ut?

Några andra synpunkter på kronans vagn. Lutar åt att skaffa en kronan city.  

• Svar på tråden Ni som har kronans barnvagnar stör ni er på...
  • faithfully

Vi har två selar till vår kronan en som sitter mot klädseln som i bilbarnstolen typ och en som man kan luta sig ut i. Tyg med knäppning över bygeln har vi också, men vi pratar väl olika modell kanske?

• viseversa

Ja det med tyget mellan benen(som inte finns) stör mig. Även selen stör mig. Inte för att barnet har mer plats att rör sig utan för att den är så jävla trasslig jämt. Sen är fotdelen på sittdelen för kort. Dom skulle lätt kunna lägga till 3-4cm utan att det hade stört funktionen. Sufletten är också för kort. Den gamla modellen hade bättre suflett som kunde dras långt över barnet och skydda mot solen. Denna suflett är betydligt kortare tyvärr. Dock har den MER fördelar och är trots detta den bästa och skönaste vagn jag haft(och jag har haft 16olika vagnar)

• faithfully

Vi har den gamla, men uppdaterad klädsel så spännena passar

• viseversa

Hade den gamla innan. Dock fick jag den nya gratis av kronan. Barnet sitter bättre i den nya. Och tycker den är snyggare men saknar den gamla vagnens suflett och fotstöd som sagt.

• Nordanvinden08

Jag har den äldre och den har allt det som du saknar... Älskar denna vagn så mkt!!!
    Jag har även en äldre bugga som "sulky" och där saknas ju "tyg" mellan benen så bältet alltid måste vara på. Detta stör mig inte alls:) en vanesak bara:)

• eec82

Tack för era svar! Har haft över tio vagnar själv så är rätt kräsen. ;) men fastnar för kronan nu. Förra jag var nöjd med var Emmaljunga nitro men vill ha lufthjul nu. :) Jo är säkert en vanesak med selen. :)

Svar på tråden Ni som har kronans barnvagnar stör ni er på...