Han är ju för fan sur hela tiden
Jag och min sambo fick en son för 6 veckor sedan, han var planerad och efterlängtad. Vi har ett jättefint förhållande och sexet funkar bra även efter förlossningen. Problemet är sambons humör. Han blir aldrig arg, däremot kan han gå in i perioder på dagarna då han är extremt sur på allt. Smubblar han på dammsugaren, då är den en jävla skit, startar inte datorn tillräckligt snabbt då är den oxå åt helvete. Detta är ok för mig, jag kan själv bli förbannad när saker och ting inte funkar som det ska. Men han kan också bli väldigt butter gentemot mig o ch vår son, tex idag satt jag och lekte med honom och sa "X, titta vad han skrattar" och han bara blängde på mig och muttrade ngt surt. Vill poängtera att det jobbiga är inte att hannär sur, alla kan bli sura och irriterande men problemet är att han kan vara det dagar i sträck. Då snäser han åt mig eller låtsas inte höra mig eller blir sur för nån skitsak jag gjort eller inte gjort och jag blir så jävla trött på det.
Han har varit hemma med mig i 6 veckor nu pappaledigt och detta var första veckan på jobbet. Sonen har lite kolik men skriker inte alls mkt men han har mkt gaser och ont i magen. Han är för övrigt väldigt snäll och äter och sover bra.
Idag fick jag nog och bad honom hålla käft om han inte hade nåt snällt att säga och så gick jag och vilade med sonen en stund. Sedan kom han och bad om ursäkt och sa att han var trött och hade ont efter jobbet och att han blir stressad av att inte ha ngra rutiner hemma. Jag sa att det inte ursäktar att man beter sig som ett svin. Vi pratade och han lovade att skärpa sig och t.ex gå och vila om han känner sig trött så att han inte är så trött hela tiden.
Jag är dock orolig över att han bara fattar hur han beter sig när jag säger ifrån och inte annars. Jag orkar inte tassa på tå och undra varför han är sur hela tiden, men jag orkar heller inte bli förbannad för att han ska fatta.
Jag skulle vara tacksam om det är nån som har en tanke om det här eller kanske känner igen sig.