• Anonym (usch)

    Tjockt mörkrött blod i tidig graviditet?

    Vaknade i morse och gick på toaletten när jag torkade mig var där tjock tjockt mörkrött blod på pappret.
    Det såg nästan lite slemmigt ut, har haft det så här en gång innan för ungefär en vecka sedan och fick då ett vul där allt såg okej ut.
    Nu är det bara att avvakta då jag har ett återbesök om två veckor.

    Finns det någon här som haft likadant och som kan lugna mig lite?

    Jag har ingen smärta och blodet kommer bara under en kort stund, det räcker att jag torkar mig 6-7 gånger sen kommer det inte mer blod på pappret. 

  • Svar på tråden Tjockt mörkrött blod i tidig graviditet?
  • Anonym (usch)
    eliten skrev 2013-07-04 20:14:44 följande:
    Ja eller så får du ringa barnmorskan, men jag tror som sagt inte att det är någon fara, du har väl inte ont?
    Jag har pratat med barnmorskan som säger att jag bara kan avvakta, om det är ett missfall så kommer jag märka det snart sa hon.
    Jag har inte alls ont, men mitt illamående och tröttheten har avtagit nu har jag bara ömma bröst. 

    Hoppas du har rätt iallafall :) 
  • EnMandarin

    Jag blödde till och från första tre månaderna. Nu v 26 med pigg och frisk bebis :)

  • Anonym (usch)
    EnMandarin skrev 2013-07-04 21:54:56 följande:
    Jag blödde till och från första tre månaderna. Nu v 26 med pigg och frisk bebis :)
    Kom det mycket blod eller bara lite?
    Grattis till en pigg liten bebis :) 
  • nozpa

    Båda mina graviditeter har varit sådana. Blödde i början, både klumpar och mörkt och ljust och gammalt blod. Hade alla sorter. Efter vecka 12-14 var det lugnt sedan. Dom kunde aldrig se var blodet kom från.
    Hoppas att det går bra ts. Vet hur orolig man är. 

  • Anonym (usch)
    nozpa skrev 2013-07-04 22:02:19 följande:
    Båda mina graviditeter har varit sådana. Blödde i början, både klumpar och mörkt och ljust och gammalt blod. Hade alla sorter. Efter vecka 12-14 var det lugnt sedan. Dom kunde aldrig se var blodet kom från.
    Hoppas att det går bra ts. Vet hur orolig man är. 
    Tack för att du tog dig tid att svara, jag hoppas verkligen att det inte är någon fara för mig heller.
     
  • EnMandarin

    Svar: jag blödde från lite grann till som en riklig mens olika från dag till dag. Trodde flera gånger det var missfall men icke.

  • Anonym (usch)

    Nu var det ett tag sedan det sist kom blod så jag blev lite lagom förvånad när det kom ljusljusbruna flytningar precis. Kan det komma rester av blödningarna så här sent efter?

  • Anonym (Emma)
    nozpa skrev 2013-07-04 22:02:19 följande:

    Båda mina graviditeter har varit sådana. Blödde i början, både klumpar och mörkt och ljust och gammalt blod. Hade alla sorter. Efter vecka 12-14 var det lugnt sedan. Dom kunde aldrig se var blodet kom från.
    Hoppas att det går bra ts. Vet hur orolig man är. 


    Samma här men det var ingen fara!
  • Anonym (A)

    Hoppas någon av er har tid att svara, hade någon av er molvärk i samband med detta?

  • Anonym (Ten)
    Anonym (A) skrev 2024-02-11 09:56:54 följande:

    Hoppas någon av er har tid att svara, hade någon av er molvärk i samband med detta?


    Tråden är 11 år gammal... kanske bättre att starta en ny tråd?
    Men för att svara på din fråga: jag hade kraftiga blödningar i början och även molvärk. Det blev dock en bebis av det i slutändan, ingen kunde dock säga vad blödningarna berodde på. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Ten) skrev 2024-02-11 10:19:26 följande:
    Tråden är 11 år gammal... kanske bättre att starta en ny tråd?
    Men för att svara på din fråga: jag hade kraftiga blödningar i början och även molvärk. Det blev dock en bebis av det i slutändan, ingen kunde dock säga vad blödningarna berodde på. 
    Haha oj, tack, läste bara september 😅 snällt av dig att svara, tack 😊
  • Anonym (Solstråle)

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Vill inte ge falska förhoppningar. Men jag blöder en gång i månaden när jag skulle haft mens, rött blod med klumpar och ibland ser det nästan svart ut blodet. 7 dagar en gång i månaden...  Första 3 månaderna hade jag ordentlig mensvärk i samband med blödningen med och kände mig yr. Men allt ser bra ut på ul och sen v18 känner jag rörelser varje dag så jag hoppas ju allt är lugnt.

  • Anonym (A)
    Anonym (Solstråle) skrev 2024-02-12 14:51:17 följande:

    Jag tror inte du behöver oroa dig. Vill inte ge falska förhoppningar. Men jag blöder en gång i månaden när jag skulle haft mens, rött blod med klumpar och ibland ser det nästan svart ut blodet. 7 dagar en gång i månaden...  Första 3 månaderna hade jag ordentlig mensvärk i samband med blödningen med och kände mig yr. Men allt ser bra ut på ul och sen v18 känner jag rörelser varje dag så jag hoppas ju allt är lugnt.


    Oj, de har jag aldrig hört, vad skönt att det ändå ser bra ut! Läst andra trådar där någon nämnt att en person hade mens hela graviditeten.

    Tyvärr konstaterat mf idag ❤️
  • Anonym (Solstråle)
    Anonym (A): nej vad tråkigt :( Beklagar verkligen ❤️ var du långt gången? 

    Jätteobehagligt att blöda under graviditet. Nej jag var så säker på att det verkligen var missfall så tog ipren mot "mensvärken". Jag har varit slarvig med knipövningar och träna bäckenbotten efter tidigare förlossningar, det en stor bidragande orsak trodde läkaren. :/ Gör knipövningar nu som gravid i hopp om att det kan göra någon skillnad. 
Svar på tråden Tjockt mörkrött blod i tidig graviditet?