• Maddi

fem månaders skriker när han ska äta

jag har gett honom 2 teskedar gröt sen han var fyra månader och från ena dagen till andra bara skriker han, det har inte varit några problem förut mer än att spottat ut. Men nu går det inte alls, trotts att jag provar när han är som gladast och sen spelar det heller ingen roll om jag provar när han är hungrig eller om det gått en eller två timmar efter han har ätit ersättning. jag provade även att ge ersättning på sked för att se om det är gröten han inte tycker om, men han skriker ändå.

Hur lär man dom att äta, jag vet att det inte är bråttom att få dom att äta. Men hur gör man i sånna här situationer, någon mer som har eller haft samma problem?  

• Svar på tråden fem månaders skriker när han ska äta
  • Tallen

Ta en paus med gröten i 1-2 veckor och försök sedan igen, som du själv skriver är det ju inte bråttom.

• elinmaria87

Jag har exakt samma problem som dig! Varje gång jag ger min snart fem månaders son gröt så slutar det med gallskrik. Vet inte vad det kan bero på? Får känslan av att han blir frustrerad. Har provat amma efteråt, för jag har tänkt att han är törstig. Men han skriker bara. Samma sak varje dag.

• Maddi
    elinmaria87 skrev 2013-07-04 13:32:24 följande:
    Jag har exakt samma problem som dig! Varje gång jag ger min snart fem månaders son gröt så slutar det med gallskrik. Vet inte vad det kan bero på? Får känslan av att han blir frustrerad. Har provat amma efteråt, för jag har tänkt att han är törstig. Men han skriker bara. Samma sak varje dag.
    ok. Inte bara jag med de problemet då:) Jag förstår att de måste vara jättekonstigt att först har dom sugt i sig för att sen plötsligt börja med sked. Men jag tycker det borde varit tvärt om, att från början skulle han ha skrikigt. inte nu efter nästan en månad. 
Svar på tråden fem månaders skriker när han ska äta