• BusJohanna

Storlek på magen?! Hjälp!

Jag är i v 16 (15+1) och är lite rund redan från början.
    Har inte tänkt så mkt på magen då jag vet att det tar en stund att synas.
    Nu har jag sett andras magar i ungefär samma tid som jag och de är mkt större!!

Kan tyvärr inte lägga upp ngn bild (från mobilen) vill ngn hjälpa mig med det så har jag bild.

När jag står upp tycker jag magen är oförändrad, ligger jag ner och drar in magen synd en liten bula.

Känner att det är ngt i magen och har inte haft ont eller några blödningar.
    Allt såg okej ut på vul i v 8.

Vad tror ni? Ska jag vara orolig?

• Svar på tråden Storlek på magen?! Hjälp!
  • Nénharma
    BusJohanna skrev 2013-07-04 16:13:53 följande:
    Jag är i v 16 (15+1) och är lite rund redan från början. Har inte tänkt så mkt på magen då jag vet att det tar en stund att synas. Nu har jag sett andras magar i ungefär samma tid som jag och de är mkt större!! Kan tyvärr inte lägga upp ngn bild (från mobilen) vill ngn hjälpa mig med det så har jag bild. När jag står upp tycker jag magen är oförändrad, ligger jag ner och drar in magen synd en liten bula. Känner att det är ngt i magen och har inte haft ont eller några blödningar. Allt såg okej ut på vul i v 8. Vad tror ni? Ska jag vara orolig?
    Tycker inte alls du ska vara orolig. alla ser vi olika ut! Vissa får mage jättefort, andra får knappt mage alls. Det beror ju på så mycket olika faktorer. 
  • oldy

Jag fick mage i vecka 15 och har hela tiden fått höra hur onormalt stor jag är av folk runt omkring. Enligt bm är jag normal, är i vecka 31 nu.

Men det dröjer nog till vecka 20 minst för många innan magen kommer. Alla är vi ju olika! :)

• camomille

Jag tycker inte du behöver oroa dig. Jag har precis fått mage och är i v 21 nu. När vi var på rul för någon vecka sen så var det lite smått ofattbart att det faktiskt låg en bebis som var nästan 20 cm lång därinne, för på magens storlek så syntes det inte mycket alls.

• Magda86

Det är helt normalt! På mvc kommer de att mäta din mage regelbundet så du behöver inte oroa dig. Om det visar sig att den slutar växa eller växer ytterst sakta kommer du förmodligen få göra ultraljud.
    Vissa bebisar är stora och vissa är små, de ligger i olika positioner och olika långt in i magen. Dessa faktorer påverkar bland annat magens storlek.

• Chaplin89

Inte konstigt alls :) Jag är i v 16 och har ingen synlig bebismage heller. Har gått upp ett par kilo och ser väl mest lite småtjock ut men tror absolut inte att någon skulle gissa att jag är gravid!
    Men samma som du beskriver kan jag känna en liten kula på magen när jag ligger ner, framförallt om urinblåsan är full :)

• Solrosens

Jag fick mage väldigt sent. Börjar synas typ nu. Någon vecka sedan kunde ingen ha gissat att jag var gravid! Är i vecka 24.

• Emsami

Först i v. 28 tyckte jag att det började synas att jag är gravid.

• BusJohanna

Har inte gått upp ngt alls, gick ner ca 1kg i början å nu legat still.

Men det låter ju positivt det ni säger! Tack!! <3

• AX87
    BusJohanna skrev 2013-07-04 20:06:56 följande:
    Har inte gått upp ngt alls, gick ner ca 1kg i början å nu legat still.
    Men det låter ju positivt det ni säger! Tack!! <3
    ja, du behöver nog inte oroa dig. Det var och är likadant för mig. Det kan nog ha att göra med att man är lite större från början. är nu i vecka 35+3 och ibland fattar folk inte att jag är gravid utan de tror att jag bara är tjock. Och ibland ser de det med en gång. Det beror precis på hur han ligger i magen, vilket kan variera från timme till timme. Men var senast på kontroll idag och han mådde jätte bra i magen.
  • Flickan och kråkan

Jag är väldigt liten på alla håll och kanter och magen har sett ut som för dig i den vecka du är i under alla mina tre graviditeter. Magen har kommit runt v.18-21 någonting. I alla tre graviditeterna har jag legat på medelkurvan vad gäller sf-måttet när det har börjat mätas i v.26. 

Svar på tråden Storlek på magen?! Hjälp!