• Copyjulia

Tips på långresa med bebis!

I höst från okt/nov och 3 månader framåt tänkte vi resa utomlands med vår bebis som fyller 1 år i november. Vi har funderat på alla möjliga alternativ men kan inte bestämma oss. Tar tacksamt emot alla tips på alla möjliga ställen, för/nackdelar boende mm.. 

Här är några ställen vi funderat på. Ni som har erfarenhet av dessa får gärna komma med tips. Mina farhågor kanske är helt felaktiga...?

Thailand – Jag är rädd att det blir för varmt. Lite orolig över hur sjukvården ser ut också och att man ska bli lite trött på sol och bad efter 3 mån...

New York - Jag har varit här jättemycket utan bebis så jag känner till staden väl. Men hur åker man egentligen T-bana med vagn? Finns ju oftast inga hissar.

San Diego 

Barcelona

Italien 

Berlin 

• Svar på tråden Tips på långresa med bebis!
  • Dixie

Känns ju som mycket olika typer av resmål, vad ska ni göra 3 månader i Berlin tex? Jag hade valt något varmt land, vet dock inte hur det är med Thailand på hösten - har det kanske regnsäsong då? Vill ni göra en kombination kan ni ju ta någon vecka i Ny och sedan hyra hus i Florida!

• Copyjulia

Ja, ha ha det är väldigt olika typer av resmål, vi har svår beslutsångest... I Berlin finns ju ett rikt kulturliv men vädret är kanske inte så skoj... Men det är väldigt billigt med boende där. 

• evaoregon

San Diego är trevligt och har bra väder året om.  Det finns en hel del att göra där.

Svar på tråden Tips på långresa med bebis!