• Nicolew

när tycker ni att det är "ok" att börja dejta?

Är nyfiken! Hittar man någon så hittar man någon, men, som rubriken lyder, när tycker ni att det är ok att börja dejta som ensamstående. Hur gamla tycker ni att barnet bör vara och hur länge efter en separation? Ni som har en ny, hur hittade ni honom/henne?

Jag sepererade från min pojkvän strax efter att min son föddes som nu är 3 månader och just nu känns det som att jag aldrig någonsin kommer att börja dejta igen, det finns liksom inte i min värld. Jag har verkligen ingen brådska, men det är ändå något jag funderar mycket kring. Kommer jag hitta någon eller kommer jag att vara ensam resten av livet..  Är ju bara 25 år och singelmamma. Redan innan min son kom tyckte jag det var jättesvårt att hitta någon kille, jag kan tänka mig att det är ännu svårare när man har ett litet barn att ta hänsyn till. 

• Svar på tråden när tycker ni att det är "ok" att börja dejta?
  • Annaïck

Att dejta kan du väl göra när du vill - om du hittar barnvakt..... Det jag tycker man ska vara lite försiktig med är att lata nagon flytta in för tidigt och ta en sorts föräldraroll. Jobbigt för barnet om det är en massa extrapappor som kommer och gar.... Pappan har väl barnet da och da - en perfekt tid att komma ut pa en dejt!

• Längtar efter Dig

Hejsan! Jag skrev i din andra tråd. Här fick jag svar på hur gamla ni var :) Även jag är 25 år men min son är 8 månader. Vart bor ni? Vi bor i Gbg iaf. Jag har själv funderat mycket på när jag kan börja dejta. Och har samma problem som dig. Svårt att hitta någon och det känns som jag kommer vara singel för evigt. Men det kommer inte bli så för någon utav oss. Våra söner kommer bli äldre och livet blir enklare. Jag hade som mål att sluta amma och därefter kanske börja försöka se mig om efter någon. Men jag håller på att sluta nu och det känns som ett stort steg att ta. Vart ska man börja liksom? Det jag ville säga var att du inte är ensam :)

Svar på tråden när tycker ni att det är "ok" att börja dejta?