• Millimi

Är följande ok eller inte?

Skild sedan 5 år, mitt val att lämna relationen. Exmannen har gift om sig och startat ett nytt liv. Bra tycker jag. Vår relation är egentligen obefintlig då han fortfarande är otroligt arg på mig. Vi har barn ihop. När sista barnet väntades hittade jag på ett mycket ovanligt namn, som jag bara älskade, och som vår dotter skulle hetat. Nu blev det en son istället, men flicknamnet ligger mig varmt om hjärtat fortfarande.
    I dagarna fick han en dotter med sin nya fru. DE ska döpa henne till det namnet som jag hittade på.
    Mina andra barn tycker detta är konstigt då de förknippar det namnet med mig.
    Är detta ok?!

D
  • Svar på tråden Är följande ok eller inte?
  • Dragonball

Låter jättekonstigt. Vet nya frun verkligen om att det är ditt namn som du hittat på som deras barn ska heta? Kan annars era gemensamma barn säga det till henne och fråga vad hon anser om det? Exmaken till dig kan ha sagt att han hittat på det.

Det är väl inte "fel" egentligen men bara väldigt konstigt... 

• Millimi

Barnen har påtalat det, och hon är väl medveten om situationen och vad jag anser. Hon har mailat ett argt brev där hon i princip ber mig dra åt h*vete. Hon menar att jag inte har äganderätt till namnet. Men för mig handlar det inte om det utan att man av respekt för det gamla skapar något nytt. Jag skulle aldrig döpa mina eventuella framtida barn till det namnet, eftersom det tillhörde hans och min relation. Märkligt, och i mina ögon inte ok.

• pluvdo

Om din exman nu fortfarande är sur på dig så kanske han gör så för att hämnas.

Eller så tyckte han också om det namnet och när det inte blev av att ni fick en dotter så tyckte han väl att det var fritt fram.

Ifall du skulle träffat en man och bli gravid igen, och denna gången med en flicka, hade du då velat döpa ditt barn till det? I så fall är väl inte det heller okej eftersom det var din exmans och ditt barn som skulle heta så?

• Dragonball
    Millimi skrev 2013-07-05 02:05:38 följande:
    Barnen har påtalat det, och hon är väl medveten om situationen och vad jag anser. Hon har mailat ett argt brev där hon i princip ber mig dra åt h*vete. Hon menar att jag inte har äganderätt till namnet. Men för mig handlar det inte om det utan att man av respekt för det gamla skapar något nytt. Jag skulle aldrig döpa mina eventuella framtida barn till det namnet, eftersom det tillhörde hans och min relation. Märkligt, och i mina ögon inte ok.
    De verkar helt knäppa och konstiga. Var glad över att det verkar som att du gått vidare men inte de... De verkar bittra och arga av sig.
  • alexDeLarge

Tror han bara tycker det var ett fint namn. Vi män har faktiskt inte baktankar med allt vi gör ;). *förbereder sig för lynchning* snälla döda mig inte, försökte bara vara rolig

Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
  • Dragonball
    alexDeLarge skrev 2013-07-05 02:22:23 följande:
    Tror han bara tycker det var ett fint namn. Vi män har faktiskt inte baktankar med allt vi gör ;). *förbereder sig för lynchning* snälla döda mig inte, försökte bara vara rolig
    Antagligen, man ger ju inte sitt barn ett fult namn för att djävlas. Men det var konstigt att nya frun att bli så arg över att exfrun frågade om det. Men vet inte om jag iofs blivit så glad om min mans ex skrivit mail till oss och haft synpunkter på mina barns namn. Beror väl på hur diskussionen gick.
Svar på tråden Är följande ok eller inte?