Jobbar på oljeplattform . Försöker svara på alla frågor ni kan ha.
Jobbar som roughneck på en flytrigg på norsk sockel. Ska försöka svara på alla frågor som handlar om jobbet och livet på en rigg.
Jobbar som roughneck på en flytrigg på norsk sockel. Ska försöka svara på alla frågor som handlar om jobbet och livet på en rigg.
Vad får du ut i lön dom veckorna du är hemma?
Vad för typ av sjukvård har ni på riggen?
jo 14 veckor är 7 jobbturer och efter varje jobbtur är vi lediga 4 veckor . 14+28=42 veckor får inte glömma dom 4 veckorna ledigt innan första jobbturen heller. totalt 46 veckor tycker det kan klassas som nästan ett år...
jo 14 veckor är 7 jobbturer och efter varje jobbtur är vi lediga 4 veckor . 14+28=42 veckor får inte glömma dom 4 veckorna ledigt innan första jobbturen heller. totalt 46 veckor tycker det kan klassas som nästan ett år...
42 veckor absolut men nu är det ju inte snack om 42 veckor utan 14 veckor. Och 14 veckor är inte nästan ett år. Det är 3,5 månader.
naturligtvisade jag förlagt dom 14 veckorna då jag skulle vart på jobb. inte 14 veckor i rad....
naturligtvisade jag förlagt dom 14 veckorna då jag skulle vart på jobb. inte 14 veckor i rad....
Enligt norsk lag så kan du enbart ta 14 veckor i rad oavsett om du är ledig eller jobbar så tickar veckorna..
Du kan ta fedrekvoten samanhengande eller bruke fleksibelt uttak på fleire måtar. Dersom du ønskjer å utsetje fedrekvoten, må NAV ha fått søknaden seinast siste dagen i fellesperioden. Dette gjeld også dersom du ønskjer å starte fedrekvoten rett etter siste dagen i fellesperioden. Dersom du søker seinare, mistar du stønadsdagar. I vedtaket til mor står datoen for siste dag i fellesperioden.
Nej det stæmmer inte stycket lver ær saxat direkt från nav.no.