Jobbar på oljeplattform . Försöker svara på alla frågor ni kan ha.
Jobbar som roughneck på en flytrigg på norsk sockel. Ska försöka svara på alla frågor som handlar om jobbet och livet på en rigg.
Jobbar som roughneck på en flytrigg på norsk sockel. Ska försöka svara på alla frågor som handlar om jobbet och livet på en rigg.
Vad får du ut i lön dom veckorna du är hemma?
Vad för typ av sjukvård har ni på riggen?
jo 14 veckor är 7 jobbturer och efter varje jobbtur är vi lediga 4 veckor . 14+28=42 veckor får inte glömma dom 4 veckorna ledigt innan första jobbturen heller. totalt 46 veckor tycker det kan klassas som nästan ett år...
jo 14 veckor är 7 jobbturer och efter varje jobbtur är vi lediga 4 veckor . 14+28=42 veckor får inte glömma dom 4 veckorna ledigt innan första jobbturen heller. totalt 46 veckor tycker det kan klassas som nästan ett år...
42 veckor absolut men nu är det ju inte snack om 42 veckor utan 14 veckor. Och 14 veckor är inte nästan ett år. Det är 3,5 månader.
naturligtvisade jag förlagt dom 14 veckorna då jag skulle vart på jobb. inte 14 veckor i rad....
naturligtvisade jag förlagt dom 14 veckorna då jag skulle vart på jobb. inte 14 veckor i rad....
Enligt norsk lag så kan du enbart ta 14 veckor i rad oavsett om du är ledig eller jobbar så tickar veckorna..
Du kan ta fedrekvoten samanhengande eller bruke fleksibelt uttak på fleire måtar. Dersom du ønskjer å utsetje fedrekvoten, må NAV ha fått søknaden seinast siste dagen i fellesperioden. Dette gjeld også dersom du ønskjer å starte fedrekvoten rett etter siste dagen i fellesperioden. Dersom du søker seinare, mistar du stønadsdagar. I vedtaket til mor står datoen for siste dag i fellesperioden.
Nej det stæmmer inte stycket lver ær saxat direkt från nav.no.
Du kan ta fedrekvoten samanhengande eller bruke fleksibelt uttak på fleire måtar. Dersom du ønskjer å utsetje fedrekvoten, må NAV ha fått søknaden seinast siste dagen i fellesperioden. Dette gjeld også dersom du ønskjer å starte fedrekvoten rett etter siste dagen i fellesperioden. Dersom du søker seinare, mistar du stønadsdagar. I vedtaket til mor står datoen for siste dag i fellesperioden.
Nej det stæmmer inte stycket lver ær saxat direkt från nav.no.
Mitt förslag är att du ringer till Nav på +47 55 55 33 33 och begär att få tala med Helene Røed (hon jobbar på NAV Tønsberg), hon är expert på fedrekvoten. De har öppet vardagar 8-15.30.
Kan inte påstå att jag har något behov av det då jag redan ør færdig med allt av fædrekvot før sonen. Tror nav har lite samma bekymmer som svenska førsækringskassan, man får olika besked från olika medarbetare... Men har jag frågor vet jag vem jag ska gå och prata med nær jag ær i tønnsberg..
Trodde du inte var färdig. Men Helene Røed kan sina saker. Jag tror man kan träffa henne på NAV Tønsberg men har ingen aning. Jag brukar bara prata med henne på telefon, och då inte om fedrekvoten då jag är kvinna.
Brukar du ofta vara i Tønsberg? Det är en väldigt fin stad.
Nej, man får inte olika svar av olika handläggare som hos försäkringskassan.
Hej! Jag är 16 år och går i 9:an. Jag har valt linjen Barn och Fritid med en inriktning med Fritid och hälsa, mycket om kost och träning etc.... Iallafall, jag har framtidsplaner om att vilja jobba på oljeplattform. Men jag vet inte vilken väg eller utbildning jag ska gå efter gymnasiet? Vet inte ens om linjen jag har valt är optimalt för att kunna bli drill eller något annat på en oljeplattform? Tänkte om du skulle kunna dela med dig av din erfarenhet så skulle jag vara tacksam!
Hej,jag överväger att bli städare på oljerigg. Hur farligt tycker du att det jobbet är? Riskerar man att få verktyg i huvudet etc.? Eller är enda riskerna resan via helikopter till offshore plattformen samt att oljeriggen kan sprängas, fatta eld och sjunka om det är en offshore plattform.
Hälsningar
Niklas
P.S.
Förstår att mitt inlägg kommer lite sent.
Det är lika farligt som vilket annat städjobb som helst. Du kan drunkna i skurhinken, bli spetsad på moppen eller blind av kemikalier i ögonen.
Hej vet inte om du är inne här längre men om du är så hör gärna av dig!
Hej vet inte om du är inne här längre men om du är så hör gärna av dig!
Okej, om du har lust och vill hjälpa mig att få en chans till jobb, isåfall kan vi prata någon annanstans.
Skulle betyda mer än något annat!
Ha det bäst!
Jobbar inte längre på plattform så har nog tyvärr inga bra kontakter att tipsa om.