• Pappa Z

Mobilt BankID på Försäkringskassan

På Skatteverket kan man logga in till deras internet-tjänster (med en vanlig dator) med Mobilt BankID (BankID-mobiltelefon-app som fungerar som "inloggningsdosa").
    När kommer inloggning med Mobilt BankID att införas på Försäkringskassan?
    (För närvarande finns endas en Försäkringskassans "app" som används ihop med Mobilt BankID, men denna app har bara några få begränsade funktioner.)

• Svar på tråden Mobilt BankID på Försäkringskassan
  • Pappa Z

Tack för svar.
    Hittade två inlägg om Mobilt BankID på forslag.forsakringskassan.se/
    FK skriver där att login med Mobilt BankID är planerat att införas i November, och "till vintern".

Det var ju bra. Men - skall det behöva ta så lång tid som ett halvt år för att fixa detta, när flera andra statliga internet-tjänster redan har Mobilt BankID login idag.

• Försäkringskassan

Hej,

Eftersom det är många tjänster som utvecklas inom försäkringskassan idag så kan en del tjänster ta längre tid.
    Jag kan tyvärr inte ge dig nåt svar på varför login med mobilt bank ID dröjer.

Du kan ställa följdfrågor i förbättringsbloggen om du önskar ett mer specifikt svar på din fråga.

Hälsningar
    Theo, Handläggare 

• Försäkringskassan

Hej!
    Det var planerat att tjänsten skulle vara i drift i november 2013. Vi beklagar att vi inte kunde hålla den planeringen och jag har ingen ny preliminär tid att lämna här.
    Ställ din följdfråga i förbättringsbloggen som min kollega hänvisade till tidigare.

Hälsningar
    Britta, handläggare

Svar på tråden Mobilt BankID på Försäkringskassan