• qosmo

Hur länge ger man modersmjölkersättning???

Hej! =)

Jag jag undrar hur länge man ger ersättning?? Min tjej får  semper ...igår köpte jag hem 3an eftersom de stog från 9 månader..min tjej e 10  =)

Hon kan oftast inte somna för natten heller utan att få detta..å vill helst ha på morgonen med..
    Hon får vanlig mat hela dagarna , gröt å sånt..men även ersättning..
    Hur länge kan man ge dem ersättning??
    Hon vägrar välling..iaf dem som e okej för hennes ålder..=/ Så kan inte byta ut de när hon ska sova för natten..
    VIll ju att hon ska kunna somna utan det men det är typ omöjligt =/

Tack! 

• Svar på tråden Hur länge ger man modersmjölkersättning???
  • Mitarashi

Du ger ersättning så länge du vill :)
    Min dotter är 2 år och får fortfarande en flaska på kvällen. Det är dessutom underbart att kunna ge ersättning vid sjukdom när de vägrar annan mat!

Jämför innehållsförteckningen och näringsinformationen på välling respektive ersättning så kommer du vara glad för att ditt barn ratar välling.

• The Fugly

Vi ger ersättning till vår 15 månaders istället för välling. Tänk på det som bröstmjölk, man kan ju delamma väldigt länge.

Håller helt mer Mitarashi i att det dessutom är vänligt skönt att kunna ge ersättning vid sjukdom och tandsprickning.

• Mita1973

Min son blir inte mätt på ersättning han före drar välling och skillnaden är inte vansinigt stor men det beror väl på vilken sort man ger antar jag

• Natulcien
    Mita1973 skrev 2013-07-06 11:32:21 följande:
    Min son blir inte mätt på ersättning han före drar välling och skillnaden är inte vansinigt stor men det beror väl på vilken sort man ger antar jag
    Skillanden är ju att ersättning är mycket mer näringsrikt än välling. Välling är mest bara bukfylla.
  • Mita1973
    Natulcien skrev 2013-07-06 12:45:24 följande:
    Skillanden är ju att ersättning är mycket mer näringsrikt än välling. Välling är mest bara bukfylla.

då har vi nog inte  läst på samma paket tror jag endast energin  skiljer sig i det stora hela
  • Bling1975

Vår dotter är 15 månader och får fortfarande mjölkfri ersättning på recept från BVC läkaren. Hon kan dricka det så länge hon vill.

Just nu får hon en flaska ren ersättning när hon vaknar. Hon dricker inte riktigt lika mycket av den längre utan vill ha en macka också. På kvällen får hon en flaska där jag även har i 1,5 msk mjölkfritt grötpulver så det blir som en slags välling. Det började vi med runt 6 månader.

Hon ratar dock ersättning helt på dagen nu, upp till 10-11 månader åt hon en flaska som mellis på eftermiddagen också. Hon drack lite dåligt med vatten så det var bra för vätskan.

Hon slutade äta på nätterna väldigt tidigt. 

• pigglet
    Mita1973 skrev 2013-07-06 20:42:46 följande:

då har vi nog inte  läst på samma paket tror jag endast energin  skiljer sig i det stora hela
    Har du jämfört näringsinnehållet? Välling ger typ 16 olika näringsämnen, ersättning ger det dubbla.
Svar på tråden Hur länge ger man modersmjölkersättning???