• marmelad

Tips på liten, smidig men rymlig vagn

Jag behöver lite tips. Jag har en Emmaljunga Nitro till min 15-månaders, men jag tycker att den är stor, tung och klumpig. Jag hade en ozone innan, men bytte sittdelen mot en nitro då jag ville ha mer plats i sitsen. Idag ångrar jag mig bittert, då jag gillade min ozone mkt bättre än denna :-/ 
    Jag funderar nu på att byta vagn helt, och undrar om ni har några tips på lätta och smidiga vagnar, men med gott om plats då mina barn blir ganska långa
    Jag har tittat lite på Babyjogger city mini gt, men jag tycker att den känns lite som en sulky, och kanske inte så bekväm att ha som alltid-vagn då vi promenerar mkt?
    Funderar även på en Brio spin, men den ser trång ut? Emmaljunga scooter, är den lika klumpig som min nitro?
    Förslag på andra vagnar?

• Svar på tråden Tips på liten, smidig men rymlig vagn
  • StarStruck

Brio go! Vi har den, hur smidig som helst och är rymlig. Min dotter är 10 månader och är 78 cm och hon har gott om plats i sittdelen

• Belavon

Vi har babyjogger city gt (3 hjul) är supernöjda. Så enkel att fälla ihop och lasta i bilen. Min son är lång, 2,5 år och sitter jättebra i den.

Kan tänka mig att det inte är samma gung som i en emmaljunga och att gt känns hårdare. Men smidigare vagn får du nog leta efter.

Vi får tillökning i november och då kommer jag bara använda gt'n. 2,5 åringen får ståbräda och bebisen får lugga i voxi.

Vi har en teutonia S3 med men den har vi slutat använda helt.

Lycka till!

• marmelad

Tack för era svar.
    Jag har varit och klämt på en City mini 4, alltså den med fyra hjul, och jag gillar den. Tror jag.

• nuggi

Jag har en Moon Kiss Flac som jag använder sedan jag började tycka att min Teutonia Mistral S började kännas klumpig vid 12 månaders ålder. Den är nätt, hyfsat stabil, ombonad (har en extra vadderad insats som man kan ta ur) och dottern som nu är 92 cm sover utmärkt i den varje dag. Enda nackdelen är att varukorgen är liten, men jag har en kasse på styret istället. Rekommenderas!

• veh

Är väldigt nöjd med vår city mini 4, så den kan jag rekommendera. Jag har tagit mig fram i ganska rejäl terräng med den, gå på typ elljusspåret är inga som helst problem. Och den är helt klart rymlig.

• Mumin80

Britax B-smart. Vi har den med fyra hjul. Ungefär som Emmaljungan, men smidigare sits och väldigt rymlig varukorg. Har också funkat ypperligt som syskonvagn, även om den inte är gjord för det :) 3-åringen kan sitta på fotstödet framme när sittdelen är bakåtvänd och med uppfälld ryggdel. Dessutom väldigt bra balanserad, så treåringen kan sitta på handtaget också vid behov när lillan sitter i vagnen, utan att vagnen överbalanserar (brio spin som vi också har tippar baklänges direkt man sätter lite vikt på handtaget). 

Chassit fäller ihop sig till liten storlek, sittdelen är smidig och om sittdelen är framåtvänd så fäller hela vagnen ihop sig till väldigt liten storlek.

Jämfört med Emmaljunga och Brio är vagnen också väldigt billig :)

Det enda negativa är väl att den inte är någon strålande terrängvagn direkt, men det är nog inga med svängbara framhjul.  

Svar på tråden Tips på liten, smidig men rymlig vagn