• Miahn

Fler i vecka 19 från Skåne?

Är i vecka 19 väntar mitt fjärde barn.Ingen graviditet är lik den andra.
    Har i tidigare graviditeter känt fosterrörelser
    Sprattel men inte den här gången.....
    Har klart kollat upp det pga min oro och miraklet har ett hjärta som tickar fint.
    Men klart att min oro sätter griller i huvudet
    Ju mer dagarna går....
    Varit kul om fler vill följas åt och dela upplevelser frågor och tankar runt graviditeten:)

• Svar på tråden Fler i vecka 19 från Skåne?
  • capharina

Här är en från Skåne (Ängelholm) väntar vårt andra barn är i vecka 17 (16+0) idag oro går man med hela tiden tycker jag värre än när jag väntade vår dotter !

• Tuttiluttan

One more from Skåne ( Trelleborg )

Går in i v19 imorgon

Är gravid efter 3 IVF/ICSI de är första barnet!

• capharina

Oh var härligt ! Grattis! Själv gjorde vi 5 IVF och lyckades inte , sen helt plötsligt så väntade vi vår dotter som i dag är 4 1/2 år helt spontant trevligt med skånetöser

• Tuttiluttan

Måste ju va helt fantastiskt o bli spontan gravid! Vet ju inte hur de känns, har bara blivit de via IVF, 1gången jag blev gravid sluta i missfall och nu tog de sig för att stanna

Får man fråga hur nr 2 blev till? IVF eller spontant igen?

• capharina

Hej ! Detta är egentligen graviditet nummer 3 andra gången blev jag även då spontant gravid men det var struligt hela tiden men det slutade i missfall 2012 februari och det var nära att det även tog mitt liv med sig men som tur klarade jag mig och nu ett år senare så åter igen spontant gravid och det värkar som denna lilla/lille ska stanna har fått lyssna på hjärtat redan i vecka 14 och snart dags för Ul nu den 29 juli ska bli spännande är nästan rädd hela tiden men magen den växer dock skiljer den sig från när jag väntade dottern så jag tror detta är en liten Tim

• Tuttiluttan

Usch vad hemskt de låter :-/ nått hemskt måste skett om du nästan strök med.. Skönt att de sluta på bästa sätt även om missfall är hemskt!

Vi va på VUL i v8 på RMC för att fastställa graviditet, hade fått 2ägg insatta.

Såg då ett litet foster Vi valde att göra ett nytt Ul i v14 till självkostnadspris, då dom inte va 100% säkra på att båda äggen tatt sig. Där bekräftades en bebis och så fick vi oxå lyssna på hjärtat

Härligt och höra de slå

Magen växer här med, dock alldeles för långsamt enligt mig, längtar så efter min kula!

Ska nästa torsdag på rul, har en känsla precis som du, att det är en Arvid som myser där inne

• capharina

Har du fb vi skulle kunna prata där och följa varann där om du vill du hittar mig genom Martina Segerström

• Miahn

Härligt med skånetöser:) och grattis till alla:)

Har tyvärr inte fb:/ någon utav er som har blogg?

www.nattstad.se/lafamilia

Var i skåne bor ni alla?

Fick reda på att vi väntar en flicka enligt

Ultraljudet förra veckan:)

Idag såg/ kände jag första sparken:)

Hur mår ni annars under graviditeten?

Kram

• capharina

Tyvärr jag har bara fb ! Jag har känt vår sen vecka 12 och nu känner jag den dagligen från och till jag mår annars bra i min graviditet har problem med att borsta tänderna framförallt på morgonen slutar alltid med att man kräks . Problem med rygg och fogar har jag haft sen vecka 8 men allt detta hade jag även när jag väntade tösen men det är värt det grattis till tösen spännande jag bor i Ängelholm

• Tuttiluttan

Jag tror jag kände ngt igår. Det kittla till lite i nedre delen av magen. Är ju första barnet så jag vet ju inte hur de ska kännas.

Nä, ingen blogg, bara FB.

Jag

Mår bra, har en öm mage annars är allt ok.

• capharina

God morgon ! Här sov vi länge för en gång skull men så kan det bli när man är på spindeljakt på natten då dottern vaknade och var rädd för hon trodde där var spindlar i sängen ð??? slutade med att 01.30 så kröp hon upp i min säng och pappa fick lägga sig i gästrummet ! ð???

Härligt när man känner det första sprattlet tar ett tag innan man kopplar ihop det med bebisen ð???

• mother87

Hej ! :D

Jag är en mamma på 26 år, med en son på 2½ år.

Är gravid i vecka  22 (21+4)

Bor i Simrishamn.

Denna grav ville jag veta könet, och fick veta att det är en liten flicka där inne.

Har känt av den lilla ett tag nu, men nu sista 2 veckorna som man känt riktiga sparkar o kullerbyttor.       

• capharina

Hej välkommen till oss grattis till flickan ! Härligt när man känner riktiga sparkar ser fram emot vårt Ul för vi hoppas kunna få reda på könet har ju en tös redan och först trodde jag det var en tös vi väntade igen men har ändrat mig tror det är en gosse fast det spelar ingen roll bara det är friskt och kommer till oss 😀

• Miahn

Välkommen gratulerar till graviditeten:)

Härligt när man känner sparkar:)

• Tuttiluttan

Välkommen o grattis till liten i magen!

Själv har jag känt av den kittlande känslan mer idag, nu är jag ju nästan helt säker på att liten skuttar runt där inne

Svar på tråden Fler i vecka 19 från Skåne?