Karl71 skrev 2013-07-11 18:22:50 följande:
Nu lägger jag mig i igen och leker amatörpsykolog; Måhända kan du "träna bort" det faktum att du blir avtänd på tanken att onanera tillsammans med mannen. Lyckas du med det, vem vet vad det får för följder. Säger inte att du plötsligt skulle vilja ha mer men det förefaller ju märkligt att du kan bli kåt men inte MED mannen, om än så sällan.
Men jag ska inte tjata om detta. Du var ju redan inne på tanken att kanske testa några ggr så jag, en främmande man på nätet, ska inte ligga på
Vet att många kvinnor gör narr av oss män på detta område, men vi blir faktiskt (många av oss) lika griniga utan sex som VISSA kvinnor blir under lingonveckan. Har nämnt det i annan tråd; Min filosofi är att kvinnors PMS är allmänt erkänt men att mäns PES [Pre Ejaculation Syndrome] inte ännu är det P-)
De gånger jag testat får jag kämpa enormt med dåligt humör. Blir uttråkad av både porr och onani så det är ingen given lösning utan endast att bita ihop och vänta...
Men de gånger vi pratat om denna "taktik" är det HON som säger ifrån att hon inte VILL att jag slutar initiera eftersom hon då helt "glömmer" bort sexlivet...
Ha en skön kväll
/K
Haha, jag tror inte att det skulle fungera :P Har jag inte lyckats "träna" bort att jag blir avtänd av "partnered sex" på 14 år (vilket är hur länge jag varit sexuellt aktiv), oavsett vilken form. Så tvivlar jag starkt på att det skulle funka att försöka träna bort det i onanisamhang. Om jag nu ändå då kommer fejka liksom.
Det är ju det som är grejen med asexualitet. Det finns så många olika "asexualiteter", men en sak har vi alla gemensamt, och det är just att vi inte är kapabla till att känna sexuell attraktion. Vilket är varför de allra flesta av oss heller inte blir upphetsade av sex. Jag har dessutom, efter åratal av att ha ställt upp, blivit vad inom ace communityn kallas "sex-repulsed". Vilket är alltså förklaringen till varför jag inte klarar av att ställa upp på samlag ens för partnerns skull.
Jo, jag vet att ni blir griniga om ni får gå länge utan

Hm, alltså egentligen så låter det ju ganska rimligt. För kvinnor så beror ju PMS på naturliga hormonrubbningar, kan man säga. Och för män blir väl testosteronnivåerna så pass höga till slut att ni därför blir griniga och aggressiva. Onani tar nog bara udden av det, om sexet är väldigt sparsamt. Så på sätt och vis kan man väl säga att det för er del också handlar om naturliga hormonrubbningar i det fallet...
Ja, alltså jag antar att det är ganska viktigt, om du försöker dig på det, att du inte indirekt lägger press på henne, genom ditt dåliga humör. Det är ju inte svårt för oss att räkna ut vad det dåliga humöret beror på :P
Jag tänker att det nog inte är något du ska prata med henne om? Alltså att du talar om att "nu ska vi göra så här". Utan bara sluta initiera till sex så får hon tro att det är hennes idé när det sen väl händer?
Men jag vet inte, du känner ju henne bäst och vet vad som fungerar bäst. Menade mest bara att eftersom det inte tycks fungera när du "påminner" henne heller?
Nu ska jag vara så där klyschig och fråga om hon kollat upp hormonerna? (jag brukar få den jämt när jag är öppen med min läggning :P)
Och inte för att vara sån, bara för att jag själv är det, men skulle det kunna vara möjligt att hon är asexuell?