Oldie skrev 2013-07-09 08:07:53 följande:
Jag hade inte gjort det.
Jag och min sambo är 2 vettiga människor (om jag får säga det själv :)), vi är jättebra på att kommunicera och har klarat oss igenom alla prövningar på ett bra sätt. Jag är normalt ingen känslomänniska utan tänker realistiskt och praktiskt i de flesta sammanhang.
Men detta till trots har det varit en känslomässig berg- och dalbana. Nu är vi på ett mycket bra ställe och vi har enligt mig lyckats.
Men aldrig hade jag trott det skulle ta så lång tid, att jag periodvis skulle känna mig så obekväm i mitt eget hem och ibland dra mig för att åka hem. Visste att det skulle krävas jobb och att men skulle vara beroende hela livet av mamma och annat hushåll men hade absolut inte förstått exakt vad det innebar.
Hade jag haft facit hade jag ALDRIG i livet gjort om det :)
Och dina omständigheter, att lämna ditt liv och hus och börja leva hans liv i hand hem, tror tyvärr inte det kommer att gå.
Ska man ha en fair chans tror jag det är viktigt att man startar ett nytt liv tillsammans annars är risken stor att den ena aldrig kommer hitta sin plats.
Håller helt med Oldie här!
Vi har också gått igenom sju sorger och sju bedrövelser för att idag, fem år senare, äntligen vara på en bra plats! Men jag skulle nog inte heller göra om det :) Det har slitit mycket på oss och jag ska ärligt säga att för nåt år sen var jag på väg att ge upp.
Du satsar mycket. Om du ska lämna ditt hus och ditt liv för att leva med den här mannen, så tror jag det är viktigt att ni får en nystart i ett nytt, gemensamt, liv på hans ort. Är han beredd att köpa en bostad tillsammans med dig? Att tillsammans med dig bygga upp nåt nytt från grunden, eller vill han att du ska flytta in i hans och barnens klara värld? Det kan skapa problem, och jag tror risken att man inte känner sig hemma i sitt eget hem är stor.