• iphone84

Kinesiska kalendern, kolla kön!

www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-kinesisk-legend.html

Gå in på länken ovan o kolla din bebis..

Kan någon förklara för mig ( e lite trög! )

Jag är 28 idag fyller 29 i dec... blev gravid i januari i år. Skall föda okt 2013.

Vad har jag då enligt den kinesiska kalendern i min mage=)

Pojke eller flicka?? För där står befruktningsålder.... såå ska jag gå på att jag är 28år då jag är från dec eller jag skall gå på 29 då jag fyller 29 i år??

Lite trögt frågat men ändå=)

För de stämde nämligen med min flicka men var lite lättare att kolla... för jag var 23 år när jag blev gravid (aug) ... fyllde år i dec , då 24 år och födde i maj ;) Så det var ju enkelt men inte på denna hehehehehe...

Tack för hjälpen!!!!!!

• Svar på tråden Kinesiska kalendern, kolla kön!
  • Maturo

Stämde på alla 3 utav mina barn!

• Tekaka

kalendern sa att vi skulle få en pojk, men för 3 veckor sen föddes vår dotter

• iphone84

tekaka: Det kanske var ett brytdatum just där? För det kanske inte stämmer in då om man föder efter BF..

Sebastian72: Om du inte är intreserad och inte ser det som en kul grej så varför ägna sig tid åt att vara så arogant i sitt svar?

Det är en rolig grej och därför startade jag tråden helt enkelt.

• Tekaka
    iphone84 skrev 2013-07-14 21:44:59 följande:
    tekaka: Det kanske var ett brytdatum just där? För det kanske inte stämmer in då om man föder efter BF..

Sebastian72: Om du inte är intreserad och inte ser det som en kul grej så varför ägna sig tid åt att vara så arogant i sitt svar?

Det är en rolig grej och därför startade jag tråden helt enkelt.
    stämde inte på min ena son heller, för han skulle vart en flicka då.
    nej det var inget brytdatum=) bara inse att det är skrock alltihop=)
    samma som med illamående.
    kräktes inte ett jota med dottern, jag hade också tydlig rand på magen som sägs vara då man väntar en son etc.... 
  • sMickey

Så man ska inte skaffa barn vid 21 om man vill ha en pojk i alla fall Flört

Forever Young, Who wants to live forever, live fast die young?
  • iphone84

Jag lovar att om detta blir en flicka ska jag gå efter kalendern och göra en pojke när jag e 31 hahahahaha

• dodo01

Kan någon säga.... jag blev gravid i augusti 2013 jag är 35 kommer ha ett barn i 2014 maj, men det finns olika kinesiska kalendarn som vissar olika kön på min babis...så vad tycker ni villken är mest stämmer? Vad kommer jag att ha?

• Tekaka

den där kalendern är bara bullshit=) har fött 4 barn och stämde på ett utav dem man kan slå i människor vadsomhelst att tro på haha!

• Erfdgt

Stämde för mig på både första och andra barnet, två flickor :) Stämde även för mig och min syster, att vi blev flickor. Samt gällande maken och hans syster. Lite kul :)

• Lowika

Stämde inte med sonen, kanske stämmer det den här gången.... UL säger "kanske flicka" precis som kalendern men kvitto får vi vänta på några månader till

• V79

Det stämde inte på min första men på dom andra 3 så får se om det stämmer på sista, har känslan av ett kön och om jag har rätt stämmer det även då.

• Inger 336

Dår står det pojke, ul sa flicka....får vänta till juli, sen får man se :)

Svar på tråden Kinesiska kalendern, kolla kön!