• Isabelle7242

Förstoppning!!!! AKUT!!!!

Har försökt bajsa i 5dagar, och DET GÅR INTE!!!!det gör verkligen jätteont!!! HJÄLPPPP!! Får panik!! Har druckit 2koppar té men det hjälper inte!!

• Svar på tråden Förstoppning!!!! AKUT!!!!
  • SandraP81

Ta både klyx o dulcolaxtabletter.. Eller toilax kombinationsförpackning med lavemang + tabletter.

• bradfield

Ta en cigg, det sätter fart på saker

• truelove

Gå in i en thaibutik och kolla efter ett te. Det ska vara en tjej i gymnstikläder på förpackningen.
    Jag drack en kopp innan jag gick och la mig. Vaknade ett par timmar senare och sket så mkt att jag var tvungen att hålla huvudet över handfatet för att inte spy samtidigt.

Otrevligt. Men en rejäl tarmtömmare!

Lycka till!

• Isabelle7242

Svar t truelove!

Det är den jag har druckit 2 koppar av, Men det hände INGENTING! Men nu har jag druckit massa apelsinjuice och blivit bättre

• truelove

Helt galet om inte det te funka!
    Då måste det nästan sitta ett betonglock i vägen.
    Usch stackars! Hoppas verkligen du gått bajja vid det här laget iaf...
    Ett annat knep jag kan ta till om jag är hård i magen typ är att frossa i ostbågar!
    Dom är så jävla fettiga så magen vill bara bli av med skiten.
    Dagen efter sitter man nöjt på toa.
    Funkar med varje gång.

• Lindquist

Drick en halvliter äppeljuice från Kiviks grön förpackning finns på willys. Äppeljuice innehåller sorbitol. Det löser upp dyngsn inifrån å gör den lösare. Ja du får dkita som en gud.

• Sanna43

Ät sockerfritt godis. Det innehåller sötningsmedel som är laxerande om man äter mycket

• Lindquist

Ursäkta sent svar men äppeljuice is da skit om du är förstoppad. Drick några glas bara du kommer känna i magen när det är dags. Kiwi innehåller även sorbitol. Alla frukter som innehåller sorbitol är lösande mot förstoppning. Prova dessa så är problemet löst.

• Lindquist
    truelove skrev 2013-07-15 07:49:56 följande:

Helt galet om inte det te funka!
    Då måste det nästan sitta ett betonglock i vägen.
    Usch stackars! Hoppas verkligen du gått bajja vid det här laget iaf...
    Ett annat knep jag kan ta till om jag är hård i magen typ är att frossa i ostbågar!
    Dom är så jävla fettiga så magen vill bara bli av med skiten.
    Dagen efter sitter man nöjt på toa.
    Funkar med varje gång.

Ja för att majsmjöl i ostbågar innehåller sorbitol dom är lösande. Går snabbare me äppeljuice.
  • xnfsm

Alltså om det är stopp så är det stopp, då kommer inte huskurer, juice, kiwi eller te funka. Du behöver få ut det som stoppar upp. Kör med något laxerande från apoteket, tex klyx, kan behöva göra mer än 1 gång. Vissa behöver hjälpa till med fingrar har jag läst. Obehagligt ja, men du måste få bort det som stoppar upp. 

När du fått bort stoppet så ser du till att förebygga framöver, tex med motion, mycket vätska, fibrer, Movicol eller annat som mjukar upp. 

Lycka till nu!

Svar på tråden Förstoppning!!!! AKUT!!!!