Snälla hjälp! Mina föräldrar fryser ut min styvdotter!
Jar har tre syskon och alla har barn. Vi fyra har alltid haft en jättebra sammanhållning och nu, efter en del resande och pluggande, så bor vi alla i samma stad igen. Mina syskon fick barn före mig och mina föräldrar har haft barnen hos sig mycket på helger. Minst en helg i månaden kommer alla deras barnbarn och sover över och har roligt.
För drygt ett år sedan träffade jag mannen i mitt liv. Han har lite bagage, en 11årig tjej. Han har ensam vårdnad efter många turer med mamman. Tjejen är riktigt go men har ett temperament som kan vara rätt påfrestande. Detta är uppenbarligen pga hennes problem med mamman.
Nu till det som upprör mig. För ett halvår sedan så bad jag mina föräldrar att även bjuda in min styvdotter till sovhelgen. Detta gick bra sa dom men dagen efter berättade de att det inte hade gått så bra. Tjejen hade ställt till med ett himla liv då hon inte fick som hon ville. Dessutom ville hon stanna uppe sent och höll styvkusinerna vakna till 2-tiden. Jag pratade med min styvdotter och hon tyckte själv att hon haft det roligt.
När det var dags igen blev inte tjejen bjuden så då ringde jag och frågade varför. Min mamma sa att hon fick komma så länge hon uppförde sig. Så tjejen gick dit men även nästa dag påstod min mamma att hon betett sig illa. Hur? Ja lite tjafs och ännu en gång stannade hon uppe sent. Tjejen tyckte att det var roligt den här gången också och hon var glad att hon börjat bli kompis med sina styvkusiner. Hon sa att hon såg fram emot nästa träff. Efter en månad så kom min syster och två barn hem till mig på fika. Ett av barnet frågade var X hade varit de senaste gångerna. Min syster blev irriterad men hon fortsatte "jo men både på sovhelgen och djurparken!" Så nu hade mina föräldrar haft barnen två gånger den månaden utan att ens fråga mig och mina syskon hade ju hållt det hemligt också. Jag ringde mamma och frågade va fan hon höll på med. X var ju så jävla ledsen men min mamma säger att hon inte orkar med henne.
Hur ska jag göra egentligen?? Nu har det gått ännu några månader och jag har inte hört av min mamma alls. Tänk när jag får egna barn, hur fan gör man då? Ska mitt barn också få stanna hemma så att X inte känner sig helt utanför? Eller kan jag kräva av min mamma att ställa upp? Snälla ge mig råd och tips!