• Linnea77

Har trippelkur pergotime funkat för någon?

Var igår på vul efter min första dubbelkur , har 2 enkelkur bakom mig. Enligt läkaren så svarar jag inte bra, o att en trippelkur antagligen var onödigt o testa. Men jag fick göra som jag ville! Han trodde att min ålder på 36 år gjort att jag svarar sämre nu än tidigare graviditet för 6 år sedan. Finns det någon solskenshistoria? Har trippel hjälpt någon som trodde det var kört? Vet inte om jag skall testa el om det är onödigt! Tankar o erfarenheter ?!

• Svar på tråden Har trippelkur pergotime funkat för någon?
  • trina

Ledsen, trippeldos fungerade inte för mig. Provade en enkel och en dubbel innan läkaren föreslog trippel för att säkerställa att det inte fungerade. Väntar på remiss för sprutor nu.

• Linnea77

Fy vad trist för dig också! Hur skall ni lägga upp behandlingen med sprutor?

trina skrev 2013-07-16 19:56:02 följande:
    Ledsen, trippeldos fungerade inte för mig. Provade en enkel och en dubbel innan läkaren föreslog trippel för att säkerställa att det inte fungerade. Väntar på remiss för sprutor nu.

• trina
    Linnea77 skrev 2013-07-16 19:58:56 följande:
    Fy vad trist för dig också! Hur skall ni lägga upp behandlingen med sprutor?

Vet inte. Remissen skickades för en vecka sen men fertilitetskliniken på sjukhuset öppnar först nästa vecka. Hoppas få tid i höst. Tyvärr är det tre månaders väntetid...

Men det blir väl att man kör en omgång provera för mens och sedan en dos per dag tills vul och sen ökar man väl den fram tills ägget är tillräckligt stort. Så mycket har jag förstått.
  • Linnea77

Är det fsh sprutor eller vad det heter? För det är väl det som doktorn tänker jag skall prova. Men först i höst

• jagvill85

Tyvärr funkade inte trippeldos för mig heller. Prövade enkel och sen trippel direkt men utan resultat. Fick då börja med gonal-f spruta (ser ut som en diabetes penna) och det funkade bra och var enkelt. Framkallade först mens med p-piller och sprutade i ca 18 dagar, tog en stund innan vi hittade rätt dos, och fick sen äl. Blev gravid på andra försöket, nu i vecka 39. Enda som var lite knepigt var kanske att man gå på vul rätt så ofta under behandlingen, vilket kan vara jobbigt om man jobbar. 
    Så ifall inte pergo funkar så finns det alltid  andra möjligheter Lycka till!

• Linnea77

Tack för era svar! Tråkigt att höra det inte funkat för er! Hade gärna velat höra något positivt om en trippelkur....

Kram på er

Svar på tråden Har trippelkur pergotime funkat för någon?