• SoSS15

Ni som skaffat barn själva - se hit!

Hej på er alla ensamstående föräldrar!

Här sitter jag, en ung tjej på strax 21 år och jag är SÅÅ redo för att bli mamma. Enda problemet är att jag är dystert singel, och det ser ut att förbli så länge till. Dock är jag verkligen redo, och jag vill verkligen skaffa barn. Har läst mycket om donation och kikat/kikar lite på "villhabarn.se" där det finns en del trevliga personer som kan tänka sig att donera spermier, eller att vara en närvarande pappa...

Ni som skaffat barn på egen hand, hur gick ni till väga? För- och nackdelar? Är pappan med i bilden på något sätt/inte alls?

:)
  • Svar på tråden Ni som skaffat barn själva - se hit!
  • Kasperina

Jag åkte till en klinik i Danmark och inseminerades med anonym donator. Jag valde anonym donator för att jag inte hade mer tid att försöka hitta en bra pappa, och inte ville skaffa en dålig i desperation för att få barnet Jag räknar med att jag kommer att hitta en bra pappa åt henne så småningom
    Jag har fått kontakt med en annan kvinna som har ett barn med samma anonyma donator, men det och de papper jag fått tag på om donatorn är den information jag har.

Problemet med att skaffa barn med en person är ju att barnet har rätt till båda sina föräldrar och att "pappan" därför när som helst kan välja att komma och begära delad vårdnad, och jag som mamma känner inte den personen tillräckligt väl för att veta att det är en bra pappa. Det var min anledning att välja att inte ha en pappa överhuvudtaget. Nu har vi all tid i världen att hitta en bra man som VILL vara pappa åt henne även om han inte är det biologiskt.
    Hon har även en äldre bror som har en bra pappa som tyvärr inte var en lika bra livskamrat  Inte för mig i alla fall Möjligen är jag lite färgad av denna erfarenhet.

Om jag ska råda dig till något så råder jag dig att vänta tills du har ett bra förhållande med någon du litar på kommer att bli en bra pappa, alternativt att du är betydligt äldre än nu.    

Svar på tråden Ni som skaffat barn själva - se hit!