Flator: Visst kan ni få bära er partners genetiska barn!
Hej!
Jag ville bara dela med mig av information som jag har förstått inte är så välkänd.
Jag har förstått att det är många som vill bli biologiska (genetiska) föräldrar, men som inte kan eller vill bära och föda barnet själv. För oss finns det en ultimat lösning; Kvinna 1 donerar sina ägg till Kvinna 2 som bär och föder barnet. På detta sätt blir båda partners biologiskt knutna till barnet, ingen behöver känna att hon står utanför, bredvid, inte lika involverad.
Det är inte tillåtet i Sverige, men det är tillåtet i Storbritannien! Vi har varit i kontakt med Finland, Riga, Ryssland, Spanien, Polen och fått nej överallt, innan vi hittade kliniken i London. Skälen till att säga nej kunde vara många; man var tvungen att vara gift, man var tvungen att vara ensamstående, man fick inte känna sin äggdonator, äggdonatorn var tvungen att avsäga sig föräldraskapet. Men i England är det så enkelt så.
De kallar det för Intra-Partner Egg-Sharing. Man delar med sig av sina ägg inom förhållandet. Fantastiskt.
Det är rätt dyrt, men om man kan tänka sig att samtidigt donera ägg till en främling kan man få ned kostnaden till nästan halva priset.
Den här kliniken gör det, (and where there is one, there are two);
www.londonwomensclinic.co.uk
www.londonwomensclinic.com/index.php/london/p/what_is_egg_sharing
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-16 15:29
Det är så klart även super för alla transkillar med kvinnliga partners! Ge era ägg till er tjej så att hon kan bära ditt barn!