• Mia28

Hur mycket gick ni upp i vikt?

Hej!

Jag är i vecka 15 och har inte gått upp i vikt alls, jag har stått på samma vikt sen jag fick reda på att jag är gravid. Har läst att man borde börja gå upp i vikt 3-400 hg i veckan.

Hur mycket gick ni upp under eran graviditet?    

• Svar på tråden Hur mycket gick ni upp i vikt?
  • fijah

Jag gick upp 11 kg med min första, 12 kg med mina andra. Båda damerna vägde kring 4,5 kg! BabyBaby

• Lärka78

Med min första gick jag upp 0,5 kg och med min andra 1,8 kg och de var friska och normalviktiga när de föddes.
    Är nu i vecka 35 och har inte gått upp ett gram men bebis mår finfint, så du behöver inte oroa dig. :)

• minigroda5

31, 30, 35, 38, och 35 med sista :) inte ätit mer än vanligt. Tagit mellan 3-10 månader att gå ner igen. Min sista är 4 mån o jag har 15 kg kvar.

Är nog lika vanligt att gå upp massor som lite tror jag.

• Mia28

Tack för alla svar.
    Jag får kanske vara glad att jag inte gått upp nått än eftersom jag redan är lite överviktig.

• Suzén

Om du är överviktig så passa på och lev nyttigt. Då kan du tom gå ner dina extra kg och fortsätta vara nyttig efter du har fött.

• Whitetrash86
    Mia28 skrev 2013-07-17 12:26:14 följande:
    Tack för alla svar.
    Jag får kanske vara glad att jag inte gått upp nått än eftersom jag redan är lite överviktig.
    Då är det inte alls konstigt att du inte gått upp i vikt, det kan vara så att du har blivit av med extrakilon och lagt på gravidkilon, därav står vågen still... något att tänka på när (om) Bm tittar konstigt på dig för att du inte gått upp så mycket som dom vill att du ska.
  • teec

Oroa dig inte.

Jag tycker det är lite missvisande när folk bara skriver hur mycket/lite de gick upp. Allt hänger ju på hur mycket man vägde innan graviditeten.

Jag är 164 lång och
    Grav 1: start 54 kg, upp 14 kg
    Grav 2: start 59 kg, upp 11 kg

Gick ner allt efter 5-6 veckor med grav 2. Jobbar nu på att hamna som grav 1. :)

• Cleo1

Är i v 25.Ingen viktökning fram till inskrivning i v 13 men från dess till nu ca 10 kg.Väntar tvillingar.Räknar med 10 till.Normalviktig innan.

• mother87

första grav. gick jag upp 20kg totalt (vikten ökade senare delen av grav)  (pojke)

nu i andra grav 2½ år senare är jag nu i vecka 22 och har gått upp 18kg redan :/   (flicka) 

• mother87

GLÖMDE ju skriva att jag är 178cm och vägt 75kg vid båda grav. starterna.

är gbp opererad sedan 5 år tillbaka. och bukplastik op, sedan jan. förra året.

med sonen gick jag ner till min ordinarie vikt på 2 månader knappt.     

Svar på tråden Hur mycket gick ni upp i vikt?