1990amanda skrev 2013-07-17 23:06:58 följande:
MIn dotter har mitt bröst som NAPP. Hon kan inte sova om hon inte sover på mig vid bröstet, hon vill ha bröstet när hon ska sova. HON blir arg och ledsen när det kommer mjölk.
Därför vill jag ha henne till att ta napp, för att kunna få lite Space!
Tycker det är JÄTTE mysigt att amma och har inte brottom med att sluta . Men hade bara lite funderingar kring det! Eftersom jag tror de är lättare när barnen har napp när de tex ska sova då har de nappen som en trygghet, ist för att ja ska lägga mig kl 19 på kvällen sen inte kunna gå ur sängen för hon vaknar så fort jag tar ut bröstet.
Jobbigt att hon är grinig och sur hela dagarna för hon kan inte komma till ro till att sova om jag inte lägger mig ner med henne... Hon somnar ibland en stund i vagnen, men inte mer än 15-20min ..
Så problemet är alltså att hon jämt vill snutta, inte att du vill sluta amma... du hade ju kunnat skriva det så hade du fått bättre svar...
Har det alltid varit så här, eller har det blivit värre nu? Med tanke på att hon är mitt i en jobbig utvecklingsfas och det är väldigt vanligt att bebisarna blir extra oroliga och snuttiga i den här åldern så är det inte ett särskilt förvånande beteende. Det brukar gå över efter några veckor!
Om det alltid har varit så här skulle jag fundera på om hon har ont någonstans, ibland kan mjölkallergi och magont resultera i ett sådant här missnöjt beteende.
Du skriver ju också att hon är grinig och sur hela dagarna och det är ju inget som löser sig bara för att du ger napp! Hon är ju grinig av en anledning, hon vill ha ditt bröst av en anledning. Ta reda på den anledningen istället för att försöka dölja symptomen med en plastgrej. Många bebisar går och är mjölkallergiska väldigtlänge innan det uppmärksammas, i värsta fall i flera år!