• jurist 05

Någon som varit på Anantara Si kao Resort Blue Village Thailand/Blue Village på Koh Lanta samt Charlies Beach Resort på Koh Mook

Hej!

Vi håller på att boka en resa till Thailand i vinter. Har någon varit på detta hotell? Hur var det? Finns det några restauranger i närheten? Shopping? Vi tänkte stanna 1 vecka på detta blue village, 1 vecka på ön Koh Mook (Charlies beach resort) samt en vecka på blue village på Koh Lanta. Har någon av er varit på dessa hotell? Ser fram emot att få tips, synpunkter mm. Trevlig sommar! 

• Svar på tråden Någon som varit på Anantara Si kao Resort Blue Village Thailand/Blue Village på Koh Lanta samt Charlies Beach Resort på Koh Mook
  • CvW

Vi var på Chada beach på Koh Lanta januari 2012 med våra femåringar. Tyckte mycket om det! Härligt poolområde, Fina rum. Man kunde bo med poolaccess men vi vågade inte med då ej simkunniga femåringar.
    Vi åt ej på hotellet utan på de restauranger som låg längs stranden, gott och mysigt.
    Shopping fanns lite i Saladan men vi var inte så intresserade, handlade bara lite kläder. 
    Kort och gott skulle vi alla fyra gärna återvända.  

• miniminimini

Vi har vart på hotellet i Si kao, jättefint hotell otroligt lugnt. Det låg helt själv, inga andra hotell. Ganska dyrt att äta på hotellet men ändå ok. Finns en liten by, men inget att hurra för. Shoppingtur köpte vi för att åka till ett shoppingcenter samt marknad. Jag trivdes på hotellet men 2 veckor var för lång tid, så jag tror ni gör rätt i att "bara" stanna en vecka.

• Anne69

Som tidigare Thailands-resenär så vill jag tipsa om att boka hotell själva och välja bort de stora resorterna som Blue Village. Det blir inte riktigt Thailand.

Har bara åkt förbi vid Si Kao-resorten, men den ligger helt för sig själv. Där finns ingenting annat på flera km avstånd.    

Det finns så många fina hotell i bra lägen, så kolla runt lite på booking.com eller agoda.com så får du massor av inspiration!  

Svar på tråden Någon som varit på Anantara Si kao Resort Blue Village Thailand/Blue Village på Koh Lanta samt Charlies Beach Resort på Koh Mook