• MissX

Insemination med donator

Hej! Jag har en kille sedan 6 månader tillbaka och jag visste sedan innan att han inte har någon spermieproduktion. Dock är vi i den åldern att vi båda snart vill skaffa barn. Han har varit på utredning i tidigare förhållande och kommit så långt att donator har matchat. Jag undrar nu hur lång tid man ska ha varit ett par innan en insemination med donator tillåts? Vi hör till Uppsala län. Har någon gjort detta nyligen eller är i samma sits?

• Svar på tråden Insemination med donator
  • hellof

Ni ska ha försökt att bli gravida under två år, det fick vi göra trots att vi redan visste vad utredningen skulle säga..

• hellof

Men det bästa är ju ändå att ringa och höra er för!

• PiOmiO
    MissX skrev 2013-07-18 00:46:26 följande:
    Hej! Jag har en kille sedan 6 månader tillbaka och jag visste sedan innan att han inte har någon spermieproduktion. Dock är vi i den åldern att vi båda snart vill skaffa barn. Han har varit på utredning i tidigare förhållande och kommit så långt att donator har matchat. Jag undrar nu hur lång tid man ska ha varit ett par innan en insemination med donator tillåts? Vi hör till Uppsala län. Har någon gjort detta nyligen eller är i samma sits?
    Hej!
    Man ska ha varit skriven på samma adress i 2år tror jag det är. och har försökt bli gravida i ett år. om jag inte minns fel.. var ju ett bra tag sedan jag befann mig i startgropen dessvärre. Tyvärr inga barn ännu =/
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden Insemination med donator