• Anonym (suck)

Hur kommer man i kontakt med nytt folk?

Låter säkert jättekonstigt men är nyinflyttad till Mjölby & känner inte en jävel förutom min man. På mitt jobb jobbar bara såna som är mycket äldre än mig ( jag är snart 24 & dom runt 45-50) & det är inte riktigt såna man blir kompis med & går ut å tar en öl osv. Eller bara ha tjejkvällar eller vad som. Saknar mina gamla vänner men dom bor en bit ifrån & inte precis så att man åker över på en kopp kaffe liksom :(
    Så någon som har tips om hur man får upp en bekantskap när man inte får via skolan å så längre?
    :(

• Svar på tråden Hur kommer man i kontakt med nytt folk?
  • Anonym (J)

Tror du måste skaffa en hobby eller två! Börja yoga, spela innebandy, hjälpa flykringar kanske? Kompisar får en där det är lagom med folk tänker jag, och där en måste prata med varandra, som tex i lagsport. Berätta att du är ny och be om tips på skojiga saker att göra, kan öppna lite dörrar kanske!

• Anonym (suck)

Ja, jag får väl ta & försöka hitta mig en hobby helt enkelt låter de som :)

• Anonym (J)

Tror det är enda sättet, även om det tar ett tag. Bäst är kanske att lyckas hitta andra nyinflyttade också eftersom de liksom du inte har en "färdig" bekantskapskrets och vill söka nya kontakter. Jag är inte avundsjuk, men ge det lite tid, och glöm inte att 45-åringar ibland gärna dricker öl och jiddrar om andra saker än ungar ibland också :) All lycka!

• uglygodcilla81

Jag hittade polare här på familjeliv :) men vi delade intresse... Fick alltså första barnet samtidigt :)

• Anonym (suck)

Absolut de tror jag säkert att dom vill å de har jag inga problem med dock är mina arbetskamrater rätt så tråkiga :P Vi hade "firmafest" dom åt sen åkte dom hem å där stod jag kvar haha!

• längtan90

Hur har det gått med hobby letandet? Undrar en annan Mjölby bo, har du några tips? :)

Svar på tråden Hur kommer man i kontakt med nytt folk?