• Mimmi69

High Chaparral eller Astrid Lindgren för tjejer 8 och 10 år?

Funderar på att åka till High Chaparral eller Astrid Lindgrens Värld i sommar. Vi kommer att ha med  oss 2 tjejer 8 resp 10 år. Vilket tror ni de tycker är roligast? Var till ALv för 3 år sedan och det tyckte jag var trevlilgt, men jag själv är lite sugen på High Chaparral.

Vi hade två dagar på ALV då och det behövdes tyckte jag. Behöver man två dagar på High Chaparall oxå?  

• Svar på tråden High Chaparral eller Astrid Lindgren för tjejer 8 och 10 år?
  • Heffa

Min åttaåring tycker numera att Alv är för småbarn, jag håller inte med, jag älskar att vara där. Men jag tror chappen är roligare än alv om inte barnen är små.

• Frontline

HC skulle jag tro är roligare för barnen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Scarlett

High chapparrall är ett äckelställe med fyllon på hela campingen och de SUGER pengar ur en.

• Frontline
    Scarlett skrev 2013-07-19 18:34:33 följande:
    High chapparrall är ett äckelställe med fyllon på hela campingen och de SUGER pengar ur en.
    Visst är det många som dricker kan jag hålla med om men SUGER inte ALV pengar ur en med?
    Kolla bara deras entrépriser, på ALV skulle det kosta våran familj 620:- mer att bara gå in sen så tror jag att matpriser är snarlika...
  • Scarlett
    Frontline skrev 2013-07-19 18:40:10 följande:
    Visst är det många som dricker kan jag hålla med om men SUGER inte ALV pengar ur en med?

Kolla bara deras entrépriser, på ALV skulle det kosta våran familj 620:- mer att bara gå in sen så tror jag att matpriser är snarlika...

Ok..
  • pigglet

Vi väljer ALV. Kollade på HC inför sommarens resa, men blev inte så sugen faktiskt. Verkar dyrt för vad man få. Men så är vi riktiga AL-fans också...

De äldsta är 9 o 11 nu, de var verkligen inte för stora för ALV. Vi var där 3 dagar, de var inte alls nöjda ändå och tyckte att vi skulle gå in en fjärde dag också. 

• tideloo

Tycker alv är en stor upplevelse men otroligt dyrt! Billigare med high men tycker inte att upplevelsen är lika stor

• glassen

Jag tror dina tjejer kan få jättekul på High Chaparall, och om du själv känner för att åka dit tycker jag du ska satsa på det. Mina barn är yngre, men hade jättekul förra sommaren där och kommer få ännu roligare om några år tror jag. ALV är ju också jättekul så vilket ni än väljer blir det säkert bra.
    Vi var bara inne en dag på HC, men har bestämt att nästa gång blir det två dagar istället. De kör så många shower, och vill man hinna uppleva allt är det skönt att ha gott om tid på sig tycker jag. 

• glassen
    Scarlett skrev 2013-07-19 18:34:33 följande:

Vi bodde på hotellet och det var jättebra i alla fall, bara barnfamiljer. Såg inga fyllon när vi var där. Dyrt är det i alla nöjesparker tyvärr.
  • Scarlett
    glassen skrev 2013-07-19 21:58:43 följande:
    Vi bodde på hotellet och det var jättebra i alla fall, bara barnfamiljer. Såg inga fyllon när vi var där. Dyrt är det i alla nöjesparker tyvärr.

På campingen var det förskräckligt. Vi hyrde en stuga men fick knappt inte sova. Folk slogs utanför. Tjejerna var jätterädda.
  • Frontline
    Scarlett skrev 2013-07-20 00:56:39 följande:

På campingen var det förskräckligt. Vi hyrde en stuga men fick knappt inte sova. Folk slogs utanför. Tjejerna var jätterädda.
    Är det så alltid alltså för då har vi missat det, vi har bott på campingen och det var skittrevligt och ingen som slogs...
  • bängolle

Har också upplevt hc campingen dom skitig omodern nedgången och full med fulla människor som vrålar och skriker hela nätterna. De flesta ungdomar i 40-60 års åldern i full kobojsarmundering, exkl häst. Det var bokstavligt talat spyor i varenda hörna på morgonen. Även själva nöjesparken kändes sliten. Shower och attraktioner kändes mest som att man skulle ta så mycket som möjligt betalt med minsta möjliga ansträngning. Ett tips, köp hattar och pickadoller samt gott om knallpulver innan ni kör dit. Deras priser är inte att leka med.

• Dixie

Jag tycker inte om high chaparal, smutiga toaletter, dyrt att förstbetala inträdde och sen extra grejor där inne.....

Svar på tråden High Chaparral eller Astrid Lindgren för tjejer 8 och 10 år?