Anonym (trist) skrev 2013-07-21 17:04:41 följande:
Stackars unge som har 2 föräldrar som inte kan samarbeta om detta barn så han får lida!!!
Jo, det är jätte synd att samarbetet inte fungerar! ett barn har rätt till båda sina föräldrar och man ska örsöka hålla sams och visa en god min inför barnet. Tyvärr har detta inte fungerat, det har varit samarbetssamtal som mamman avslutade då hon inte tyckte om socialen, verkställande domar stup i kvarten då hon vägrat lämna barnet flera gånger (detta fast dom hade delad vårdnad och växelvis boende).
Nu fick pappan ensam vårnad och boende då mamman sa att hon hade kunna tänka sig att bo kvar om han fick det annars skulle hon flytta då hon ansåg att en pappa inte var viktig för sitt barn. När han fick ensam vårnad tog hon barnet och stack, sen har hon flyttat runt med barnet i 4 månader och vägrat lämna ifrån sig det trotts 3 verkställighets domar. Den sista vart det bestämt om polishämtning, hon blev då gripen till slut och pojken ick fara till akut boende tills pappan hade kommit ner dit.
Jag hoppas att mamman år hjälp nu (vilket jag tror att hon behöver) så att hon kan må bra och att man kan bygga upp ett fungerande samarbete.
Jag hoppas att hon kan acceptera att pappan har gått vidare i sitt liv och har ett fungerande förhållande nu och att hennes son ska få ett plastsyskon.