• Anonym (hejsan)

egenmäktighet pga adressändring?

Separerade tidigare iår med mitt yngsta barns pappa. Han vägrade adressändra henne och tyckte att det var ett gemensamt beslut att hon skulle stå skriven hos han.

Nu har jag skickat in adressändring för henne då jag velat detta hela tiden.
    Orsakerna är:
    * Hon har bott mer hos mig
    * jag har närmare till dagis
    * hon har mer dygnsvila hos mig
    * hennes syskon bor hos mig

Nu ska han anmäla mig för egenmäktighet för att jag enligt han gjort det bakom hans rygg.

Jag har sagt att jag vill byta adress på henne ända sen jag flyttadw men han har vägrat.

Kan hans anmälan gå igenom?
    Blir jag av med vårdnaden om henne då?

• Svar på tråden egenmäktighet pga adressändring?
  • Polly74
    h8him skrev 2013-07-23 01:00:51 följande:
    Ja, och barnet har stått skriven hos sin pappa hela tiden...

Nja, inte så mycket. Du har förstått fel. Alla ärenden behandlas individuellt. Så ge inga råd utifrån en vän som lyckades undanhålla barnet tycker jag.

Nu var det aldrig nån diskussion om att "undanhålla" något barn. Det jag ser är att konflikter kring boende inte är alldeles ovanliga, och även om det är glasklart att du sympatiserar till 100% med pappan i det här fallet så finns det säkert faktorer i historien som vi läsare inte känner till, och det av en anledning. Vad vet vi om vad som egentligen har hänt? Inte mycket. Vem som har rätt/fel i detta behöver avgöras med stöd av myndigheterna och att utgå ifrån att det bara finns ett svar dvs att mamman gjort fel och nu ska pappan "vinna" konflikten, är bara enögt.
  • Anonym (nötter)
    h8him skrev 2013-07-23 01:00:51 följande:
    Ja, och barnet har stått skriven hos sin pappa hela tiden...

Nja, inte så mycket. Du har förstått fel. Alla ärenden behandlas individuellt. Så ge inga råd utifrån en vän som lyckades undanhålla barnet tycker jag.

Du har väldigt mkt åsikter utan att du vet orsaken bakom det.

Har du ens läst ts?

Dom har ett gemensamt barn.. så det blir barnET!

Tycker det här låter mer som en häxjakt.
  • h8him
    Anonym (nötter) skrev 2013-07-24 00:39:51 följande:

Du har väldigt mkt åsikter utan att du vet orsaken bakom det.
    Har du ens läst ts?
    Dom har ett gemensamt barn.. så det blir barnET!

Tycker det här låter mer som en häxjakt.
    Ja, och jag har läst pappans tråd, och även hans inlägg i denna tråden. Har du?

Ja, och mamman får inte ändra barnets adress utan att även pappan godkänner det.

Häxjakt? På vilket sätt?
  • Anonym (GV)

Skatteverket utreder inte vem som är lämpligast som vårdnadshavare. Däremot kan de mäta (utreda) avstånd.

• Anonym (nötter)
    h8him skrev 2013-07-24 00:47:31 följande:
    Ja, och jag har läst pappans tråd, och även hans inlägg i denna tråden. Har du?

Ja, och mamman får inte ändra barnets adress utan att även pappan godkänner det.

Häxjakt? På vilket sätt?

Ja det har jag fröken besserwisser.

En adressändring går inte igenom utan bådas underskrifter.. men däremot börjar som sagt skatteverket en utredning då.

O hur många tror du inte bråkar om vart deras barn ska stå skrivna?

Dom här är knappast ensamma. ..
  • Flensost

Fyfan, alla på detta forum är så jävla patetiska. Alla tror sig veta bäst, men ingen kan skriva korrekt. EV och GV ? Vad är det för iPhone-svenska egentligen ... Jag skulle bli förvånad om en domstol förstod dessa förkortningar. 

Usch.

Jag hoppas fadern får barnet. 

• Anonym (nötter)
    Flensost skrev 2013-07-24 12:29:37 följande:
    Fyfan, alla på detta forum är så jävla patetiska. Alla tror sig veta bäst, men ingen kan skriva korrekt. EV och GV ? Vad är det för iPhone-svenska egentligen ... Jag skulle bli förvånad om en domstol förstod dessa förkortningar. 

Usch.

Jag hoppas fadern får barnet. 

Hur kan du säga de när du inte ens vet hela sanningen?
  • Flensost
    Anonym (nötter) skrev 2013-07-24 12:55:54 följande:

Hur kan du säga de när du inte ens vet hela sanningen?
    Hur jag kan säga så? För att det är min åsikt, och sist jag tittade efter, så var det fritt för varje medborgare i Sverige att yttra sin egen åsikt. 

Jag tror att modern är fet och lat och inte har ett enda vettigt föräldrapoäng!  
  • Anonym (nötter)
    Flensost skrev 2013-07-24 12:58:33 följande:
    Hur jag kan säga så? För att det är min åsikt, och sist jag tittade efter, så var det fritt för varje medborgare i Sverige att yttra sin egen åsikt. 

Jag tror att modern är fet och lat och inte har ett enda vettigt föräldrapoäng!  

Jag tror att du känner pappan och försöker boosta hans självförtroende.
  • Anonym (GV)

EV; Ensam Vårdnad

GV; Gemensam Vårdnad

(Om man inte förstår kan man fråga )

• orolig81
    Anonym (nötter) skrev 2013-07-24 15:31:38 följande:

Jag tror att du känner pappan och försöker boosta hans självförtroende.

har inte berättat för ngn om att ja skrev här ens.. känns inte roligt att bråka om barn.. även om de e väldigt vanligt tyvärr..
  • Anonym (nötter)
    orolig81 skrev 2013-07-24 20:51:50 följande:
    har inte berättat för ngn om att ja skrev här ens.. känns inte roligt att bråka om barn.. även om de e väldigt vanligt tyvärr..

Det är ju det.. och ofta tänker inte föräldrarna på barnets bästa utan bara på sigsjälva.
Svar på tråden egenmäktighet pga adressändring?