hur mycket plats ska hans ex ha?
Jag lever ihop med en man som har ett barn sen innan. Jag har två. Vi har hus och allt annat ihop. Hans ex har tidvis varit riktigt jobbig och styr o ställer emellanåt. Han har dessutom haft rätt svårt att gå vidare efter deras separation.
Vi krisade ordentligt för ett tag sen men deyt löste sig. Men vips så var hon här i en massa ärenden och skulle prata och ta en kaffe. Bad honom om hjälp med en massa saker. Ville att de skulle åka tillsammans till hennes föräldrar och hälsa på sin gamla hund. Åka på utflykt.
nu har det inträffat ett dödsfall, hennnes fd som hon hade efter min man. Och helt plötsligt är han kylig mot mig. Mår dåligt för att hon mår dåligt. Ska trösta henne. Jag har egentligen inte sagt så mycket, men jag känner mig utanför. Sa det idag, men då blev han jättearg. Jag fattar att de måste hjälpas åt med sitt barn och att det är viktigt för honom att hennes mamma mår bra. Men det stannar ju där.
Han sa bara att passar det inte så kan jag dra. Jag känner mig bara så undanskuffad... och ledsen. Jag har inte begärt att han inte ska ha med henne att göra, har t o m sagt att han ska åka dit, men jag får bara höra att jag är dum i huvudet. .. okänslig och kall.... är jag det? Känns bara som att jag är statist i mitt eget liv....