Hur lär jag min ettåring att låta bli hunden?
Jag behöver råd, hoppas att någon kanske har erfarenhet av detta.
Min ettåring är som en liten igel på vår hund - naturligtvis inget som är illa menat men hunden är rolig och hon har lärt sig att ifall hon går och knuffar på hunden så flyttar den sig. Gång, på gång, på gång.
Allt har varit frid och fröjd tidigare då hunden kunde gå undan och lägga sig i soffor och sängar för att på så vis undkomma uppmärksamheten men nu har då dottern lärt sig att klättra.
Vi har försökt med att spärra av och ha hund och barn åtskilda men hunden blir extremt olycklig av att behöva vara åtskild ifrån resten av flocken mer eller mindre hela dagen och det är naturligtvis ohållbart.
Jag kan inte heller ha konstant uppsikt över dottern så att hon låter bli hunden. Hon är kvick som en vessla och låter sig inte avledas i första taget.
Den enda praktiska lösningen jag kan se är att lära min dotter att hunden ska få vara ifred och man får bara klappa och gosa när mamma eller pappa också är med.
Men hur gör jag? Desto mer jag säger nej och försöker avstyra hennes intresse för hunden, desto roligare verkar det bli?
Hur har andra familjer med hundar löst det här problemet?