• Hks

    hjälp att hitta psykolog

    Hej undrar om någon vet psykolog i Västmanland som ger intyg ( ex Tjeckien kräver att man har intyg på god psykisk hälsa) Nu har vi inte kommit så långt än, men tänkte bara ifall det skulle bli Tjeckien var man kan finna en sådan psykolog. hitills dem jag frågat i krokarna  har sagt att de inte gör sådant. har hittat några i Sthlm och Göteborg som gör. Men det vore lättare om vi hittar någon närmare. Tips på hur jag kan hitta psykologer med rätt kompetens för detta? tack för hjälpen.

  • Svar på tråden hjälp att hitta psykolog
  • annika11

    Hej nu bor jag inte i västmanland utan i södra sverige. Men vi behövde också psykologintyg till ecuador jag ringde först landstinget där fick vi blankt nej. så jag slog upp psykolger på eniro och hitatde en som kunde hjälpa oss. Så ring runt till dom privata om du inte redan gjort det. Vi fick tydliga instruktioner från vår organisation hur intyget skulle se ut.
    Lycka till

  • AudreyH

    Hej, jag vet ju inte var i Västmanland ni bor, men vi bor i Södra Dalarna, och hade det ganska lätt att hitta en psykolog i vår stad, snabbt gick det ocksåGlad Hörde med två olika, och båda kunde göra det.

    Sedan kan det ju bero på vilken typ av psykologisk utvärdering landet kräver. Vårt land krävde bara ett allmänt intyg som svarade på tre frågeställningar, men jag vet att till vissa länder krävs att psykologen använder särskilda testmetoder.

    Det bästa är nog att ni väntar tills BFA startat upp er mot ert land, så att ni får instruktionerna om hur psykologintyget ska vara utformat och vad det ska innehålla. Ring sedan runt och berätta om vad som krävs, så kommer ni säkert att hitta någon som kan göra det åt er.   

Svar på tråden hjälp att hitta psykolog