• Anonym (någon annan :o)

hur har ni löst det

Hej. Min nya kille har sina barn hela tiden när han inte är på jobbet (utomlands). Hur har nyblivna relationer överlevt detta för det måste ju finnas fler i samma sits som oss. Har själv stora barn18,20 som är mindre imponerade över "småsyskon". Svårt är det och vet inte hur jag ska tänka här. Är det någon annan i samma sits?????

Jag ska åka utomlands med ena dottern och då blev han jättesur. Hade överhuvud taget inte en tanke på att hans småbarn och han skulle med...skäms för att jag räknade bort dem men det blir ju ingen semester för oss då. :(  Han vill ju följa med själv men det funkar ju inte då hans små ska roas och ses till hela tiden, precis som det är med små barn. Fy vad jag känner mig eländig och bitchig. Vill inte ha fler barn att ta hand om. Samtidigt får jag inte vara med honom om han inte har med sig barnen.

• Svar på tråden hur har ni löst det
  • Anonym (mini)
    Ramlösa skrev 2013-07-24 17:44:22 följande:

Jag tala om hur jag resonerar vilket jag faktiskt får göra då detta är ett diskussionsforum, ts bad om råd då gav jag henne ett som funkar hos mig, vad ger du själv för råd som funkar om vi bortser hur din syrra för

Tycker du hon gör fel?
  • Ramlösa
    Anonym (mini) skrev 2013-07-24 17:50:30 följande:
    Tycker du hon gör fel?

Tråden handlar inte om din syrra så ärligt jag bryr mig inte hur hon gör eller inte gör
  • Anonym (mini)
    Ramlösa skrev 2013-07-24 18:03:23 följande:

Tråden handlar inte om din syrra så ärligt jag bryr mig inte hur hon gör eller inte gör

Omformulerar frågan då...Tycker du det är fel att man åker med bara ett  barn i en kärn respektive styvfamilj? Fick känslan av det eftersom det var så viktigt med att vara familj, men jag kan ha fel
  • Fånga dagen

Om jag har fattat saken rätt så är det väl inte bara semesterresan det handlar om här - utan att TS tycker att det är jobbigt att han har sina små barn på heltid när han inte jobbar (utomlands). Kanske inte så konstigt om han är borta längre perioder att han vill spendera mycket tid med sina barn.

• FrökenKanSjälv

TS,
    Du menar att din kille först dikterar villkoren för hur och när ni kan ses på hemmaplan (alltid inklusive hans barn) och sedan har han mage att bli sur för att du väljer att göra saker på egen hand med ditt barn???

Du har definitivt inte gjort något fel! Har ni ens pratat om någon gemensam resa eller kom han på det när du skulle iväg? Att han surar är helt och hållet hans eget ansvar och inget som du behöver ta åt dig av.

• Fanny b
    Fånga dagen skrev 2013-07-24 18:10:31 följande:
    Om jag har fattat saken rätt så är det väl inte bara semesterresan det handlar om här - utan att TS tycker att det är jobbigt att han har sina små barn på heltid när han inte jobbar (utomlands). Kanske inte så konstigt om han är borta längre perioder att han vill spendera mycket tid med sina barn.

Jag håller med dig om detta men i så fall borde han passa på att få egentid med sina barn när ts är på semester.
  • Ramlösa
    Fånga dagen skrev 2013-07-24 18:10:31 följande:

• fjonkelina

Jag har egna barn och bonusbarn och jag tycker nog att man kan åka med ett eller flera barn eller ensam för all del. Huvudsaken är väl att det finns ett familjeliv i det stora hela resten av året där alla får vara med? Man måste inte alls ha med sambons barn om man längtar efter en vuxen-semester. Min dotter är 19 år och både jag och dottern skulle kunna åka på en resa utan de andra barnen och det skulle absolut vara njutning på hög nivå. 

Alla är vi människor med olika behov.

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • fjonkelina
    Fånga dagen skrev 2013-07-24 18:32:28 följande:
    Jag har inte fått uppfattningen att de är sambo - men jag kanske har fel?
    Sambo,särbo,k.k......Spelar ordvalet ngn roll tycker du??
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (åk!)

Åk iväg och njut av en underbar semester tillsammans med ditt barn du! Du har ju gjort undan småbarnsårena med passandet semestrarna igenom redan så se till att njuta av att fara med ditt stora barn nu!

Jag har stort barn numera och undviker så gott jag kan män med små barn för att, om möjligt, inte hamna i den situation du är nu i TS. Var sak har sin tid och tiden med småbarn och allt det ljuvliga med det har jag upplevt och nu är det nya tider och nya upplevelser istället som väntar. Att sitta på stranden och baka sandkakor har sin charm, men är klar med den delen, nu är det solstol och en god bok som lockar.

Att ni alltid ska ses tillsammans med hans småbarn med hade inte jag pallat...  Och i synnerhet inte om det är en man som väldigt gärna vill ha hjälp med att få ihop sitt livspussel och gärna lägger över av barnpassandet på nya kvinnan.

• AnnanAnna

Känns som att ni har mer än bara semestern att diskutera, även om det var den som var the topic just här. Jag tycker definitivt man kan åka på semester i olika konstellationer, annars riskerar man att lägga massa pengar på en resa där ingen egentligen är nöjd. Det är svårt att hitta sådana med både vuxna barn (eller äldre tonåringar) och småbarn så varför inte dela upp er? Sen för familjekänslans skull, om man vill ha en sådan, så kan man göra mindre grejer ihop. Annars riskerar ni ju verkligen att dina barn bara tycker att hans är pestjobbiga! Utlandsresor med varma, trötta småbarn kan ju göra vem som helst knäpp ;). Sen kanske du och din ska sätta er ned och prata om hur ni vill att familjelivet ska vara, vilka förväntningar ni har på varandra, hur ni ser på "rättvisa" inom familjen etc. Det finns så mycket som bli konflikter som man inte behöver tänka på när man inte har dina, mina och andras ungar i familjen. Med grundtanken att det faktiskt inte behöver vara "rättvist" utan att man försöker tillgodose allas behov utifrån sina specifika förutsättningar kan det bli rätt bra :). Ska man kompensera, överkompensera och helst tycka synd om någon (som det antagligen inte är synd om, den kanske bara har andra förutsättningar?) och försöka få någon rättvisa utifrån det så blir det klart svårare, tro mig, jag har varit med om båda :).

• Fånga dagen
    fjonkelina skrev 2013-07-24 18:39:52 följande:
    Sambo,särbo,k.k......Spelar ordvalet ngn roll tycker du??
    Ja jag tycker att det är en viss skillnad på att vara sambo eller särbo.
Svar på tråden hur har ni löst det