• 42an

Vad har ni fått veta om donatorn,många donatorförslag?

Hej, undrar bara hur mkt man brukar få veta om en anonym donator samt om ni har fått fler att välja på eller om kliniken väljer en "lämplig".

Vet ni om de kollar med foton eller går de bara på hår och ögonfärg, längd och vikt? 

• Svar på tråden Vad har ni fått veta om donatorn,många donatorförslag?
  • annaba

Beror mycket på klinik vad man får reda på som jag förstått det och också hur pass mycket de matchar mot foton.

Från AVA Riga fick vi följande information listad för de förslag de tog fram åt oss - hårfärg, ögonfärg, vikt, längd, blodgrupp, status på tänder/hörsel (normal), utseende på näsa/läppar, ansiktsform, nationalitet, klädstorlek, hobbies, utbildning/yrke och antal barn.  

• 42an

Tack Annaba! Är bara nyfiken för vi blev "bara" erbj en "lämplig" donator och längd och vikt var rätt långt från min. Undrar bara om man kan ställa "krav" på urval eller om man hoppas på epigenetiken och gillar läget. Fick ni flera förslag att välja på?

• annaba

Vi fick två förslag som båda stämde bra överens med mina egna egenskaper. Lägre vikt visserligen, men eftersom jag är lite överviktig så var det väntat. Båda stämde även viktmässigt med ungefär var jag låg som normalviktig.

Om ni inte känner er nöjda med förslaget så be om fler. De flesta jag tycker mig se som gör ÄD utanför Sverige brukar få minst två val och en del ber också om ytterligare förslag om de upplever att de första inte är bra nog. Sen vet jag inte exakt vad som gäller för Sverige om ni gör ÄD här eftersom tillgången på donatorer är betydligt sämre.

• 42an

Vi går på en klinik i Tjeckien. Har nu bett att få fler att välja på. Det är ju liksom det enda inflytande man har så det känns ändå bra att få välja något.

Svar på tråden Vad har ni fått veta om donatorn,många donatorförslag?