• Niveawomen

Dålig mamma!

Första barnet försökte "uppfostra" sätta gränser och drösvis med kärlek.....gick inget vidare, fick höra många nedlåtande kommentarer. Kämpade och litade på min intuition till slut kom det  fram. Mitt barn har fått flertalet diagnoser...och jag hade gjort så rätt så rätt trots att de kanske inte syntes utåt sett.

Andra barnet hallå jaha det är bara att säga till så gör du som man säger....smidigt:) Men oj blev du ledsen för att du inte får som du vill...glömt i nästa sekund. Åh vill du kramas massa vad mysigt :)  Att ha barn är superenkelt att de kunde va så lätt ;) Mjaaaa inte alltid då men ni fattar ;)

• Svar på tråden Dålig mamma!
  • EllisBell

Jag fattar. Jag har haft det tvärt om även om mitt andra barn bara varit skitjobbig och inte har någon diagnos. Det är svårt för människor som bara har lätta barn (dvs jag innan min tvåa kom) att fatta att barn är olika och att mamman till det där jobbiga barnet faktiskt inte är sämre förälder än de själva.

• skogsvitter
    EllisBell skrev 2013-07-26 09:12:14 följande:
    Jag fattar. Jag har haft det tvärt om även om mitt andra barn bara varit skitjobbig och inte har någon diagnos. Det är svårt för människor som bara har lätta barn (dvs jag innan min tvåa kom) att fatta att barn är olika och att mamman till det där jobbiga barnet faktiskt inte är sämre förälder än de själva.
  • Niveawomen
    EllisBell skrev 2013-07-26 09:12:14 följande:
    He he du fatta ;) Jag har skrivit med lite självdistans och humor. Vill bara påminna alla om att allt är inte som det verkar eller ser ut och att alla barn inte går inom de socialt accepterade ramarna. Uppfostran är viktigt samma sak att ta goda råd av både experter och vänner MEN glöm inte bort din mamma intuition och din egen styrka. 

Ni som inte fattar det gör inget .) Men de som haft ett fruktansvärt "svårt" barn har oftast fått lära sig att vända ut och in på sig själva, slänga alla föreställningar och bygga upp sin världsbild på nytt.  
Svar på tråden Dålig mamma!