• LindaOden

Två prickiga barn! Vad beror det på..??

Det började med att min ett åriga dotter blev prickig över hela kroppen. Små röda prickar, ej upphöjda och kliar inte alls.
    Vi for iväg till doktorn som trodde det var ngn form av allergi men mer fick vi inte veta.. Hon skrev ut nån medicin som vi skulle ge henne varje morgon tills prickarna var borta.

Nu, två dagar senare, har min 3 åriga son fått samma prickar och min dotter har kvar lika många fortf! 

Jag förstår ingenting!! De har inte ätit ngt annourlunda. Jag har inte bytt tvättmedel på flera år - så jag förstår ingenting!!

Känner ni igen prickarna..? Vad kan det vara!?     

• Svar på tråden Två prickiga barn! Vad beror det på..??
  • LindaOden
    Mamma1978 skrev 2013-07-26 11:11:22 följande:
    Värmeutslag Kanske??

Läkarn tyckte inte det.. Det är inte så att det är extra mkt tex vid blöjan eller under armarna, snarare tvärtom.  
  • LindaOden
    LindaOden skrev 2013-07-26 11:14:15 följande:

Läkarn tyckte inte det.. Det är inte så att det är extra mkt tex vid blöjan eller under armarna, snarare tvärtom.  

Ingen klåda och huden känns inte knottrig.. Man känner inte av prickarna överhuvudtaget
  • Philippa

Gå tillbaka till läkaren eftersom det uppenbarligen är smittsamt....

• sötare

Smörjer du in med solkräm , min yngsta fick något liknande  är jag smörjde i med solkräm

• LindaOden

yngsta dotterns prickar har nästan helt försvunnit men hon har ist fått 40 graders feber.. Sonens, som kom 2 dagar efter dotterns, är fortfarande kvar men e påväg bort.. Undrar nu om febern har med prickarna att göra om man ska vänta på att sonen också får feber snart..

Fick träffa en riktig barnläkare och hon hade aldrig sett ngt liknande men hon trodde att det var en virusinfektion som helt enkelt satt sig på huden.

Så så farligt var det inte! Skönt!! Får se hur d går med sonen nu bara om han också ska bli sjuk..

• sötare
    LindaOden skrev 2013-07-29 09:35:34 följande:

yngsta dotterns prickar har nästan helt försvunnit men hon har ist fått 40 graders feber.. Sonens, som kom 2 dagar efter dotterns, är fortfarande kvar men e påväg bort.. Undrar nu om febern har med prickarna att göra om man ska vänta på att sonen också får feber snart..

Fick träffa en riktig barnläkare och hon hade aldrig sett ngt liknande men hon trodde att det var en virusinfektion som helt enkelt satt sig på huden.

Så så farligt var det inte! Skönt!! Får se hur d går med sonen nu bara om han också ska bli sjuk..

min yngsta son har precis likadant ,, han har även hafft feber jag googladelite på bilder först på värmeutslag men fick sen fram 3 dagarsfeber 
     www.google.se/search&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=647&q=tredagarsfeber&oq=tredagars+&gs_l=img.1.0.0i10j0i10i24l3j0i24j0i10i24l2j0i24j0i10i24l2.883.3608.0.6239.10.6.0.4.4.0.190.798.0j6.6.0....0.0..1ac.1.20.img.IepNBnfe1Tk

http://www.netdoktor.se/barn/artiklar/tredagarsfeber-exantema-subitum/

http://www.1177.se/Jamtland/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Tredagarsfeber/
  • Anna8102

Med tre dagarsfebeber så får de hög feber i ca tre dygn och när febern sjunker kommer prickarna. Inte tvärtom.

Vilhelm föddes 7/2-11
  • sötare
    Anna8102 skrev 2013-07-29 09:47:43 följande:
    Med tre dagarsfebeber så får de hög feber i ca tre dygn och när febern sjunker kommer prickarna. Inte tvärtom.
    en sjukdom kan ibland bete sig annorlunda än vad den brukar göra .
  • bf2014

min son har haft så ett flertal gånger, har antingen kommit före en virusinfektion, eller direkt i samband med en. han var prickig ett par dagar upp till nån vecka efter att han var frisk oxå. 

• tilj75

Syskonbarnen hade likadant för nån månad sen. Virusprickar, gick över av sig självt.

Svar på tråden Två prickiga barn! Vad beror det på..??