• Äldre 28 Jul 19:59
    106734 visningar
    177 svar
    177
    106734

    Svagt plus eller spökstreck eller näst intill oläst sticka - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester del 2 :)

    Jag behöver eran hjälp med att tyda dessa streck!
    Hade mens den 22 juni och ägglossning mellan den 4-7 juli ( jag hade sex den 3 och 5 juli )
    Jag ser 2 streck både på bilderna och i verkligheten.
     

    Denna är från den 18 juli



    Denna är från den 19 juli


    Denna är från igår den 27 juli
    Men från dessa tester ser jag svagt 2 streck!
    Jag plussade första gången på ÄL + 9 om man räknar från och med den 7 juli, bim - 4 och jag gjorde
    nya tester bim -2 och -1 från beräknad mens, jag har fått väldigt svaga streck.
    Ägglossning mellan den 4-7 juli, hade sex den 3 och 5:e. Beräknad mens den 20 juli.
    Gjorde ett redan gravtest den 12 juli, 8-5 dagar efter ägglossning hur man nu räknar, pga att jag
    mådde dåligt men de var negativt fick ett svagt 2 streck den 14 juli men vågade inte hoppas allså bim -6, vart så chockad så jag gick tillbaka till apoteket och sa att de va nå fel och fick ut nytt paket som
    visade precis samma sak :p

    Började med bruna flytningar den 19 juli, blödde i 5 dagar riklig mens, under den tiden gjorde jag 2
    tester den 21 och den 25 juli, eftersom barnmorskan trodde jag fått missfall och dom visade negativt,
    Förstod att gravtest tydligen kan göra de under mensen.
    Mödra trodde de va missfall, men så länge de inte kom klumpar så skulle jag ta det lugnt, annars om klumpar kom skulle jag åka in akut.

    Gjorde nytt test den 27 bim +7 och då var de positivt iallafall lika svaga dock som före, ska göra nytt
    test den 31 juli eftersom plusset kan visas några veckor efter ett missfall.

    Jag började att må dåligt bara några dagar efter ägglossning ( ägglossning mellan den 4-7 juli ),
    illamående, ont i huvudet, sov mycket mera, började kissa mer, fick ont i brösten, ont i ryggen och i
    livmodern.

    Ni får mixtra med bilderna och säga vad ni tror.
    Fler får gärna lägga upp sina svaga tester oxså :D 
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck eller näst intill oläst sticka - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester del 2 :)
  • Äldre 7 Aug 07:30

    Nå, vad tror ni? Inbillning? Spök?

  • Sandel­s
    Äldre 7 Aug 11:14
    Knytet25 skrev 2015-08-07 07:30:01 följande:

    Nå, vad tror ni? Inbillning? Spök?


    Jag tycker att det ser svagt positivt ut. Spök brukar vara grå, ditt streck ser färgat ut.=)
  • Sandel­s
    Äldre 7 Aug 11:18

    Hejhej!

    2-4 dagar kvar till BIM, test från Lloyds apotek. (Testa tidigt.) 



    inom den tid det ska avläsas tyckte jag mig bara ana en svag svag skugga, och tänkte att det säkert är inbillning eller spök. Ett par timmar senare kikade jag på testet, och såg då detta. Svårt att fånga på bild, men i verkligheten ser man att strecket är svagt färgat, inte grått. Jag har haft ömmande bröst sedan 5 dagar tillbaka, samt öm i livmodern. Jag vet att vi prickade in ÄL denna månaden, så det blir liksom extra spännande att testa.

    Ska såklart ta ett nytt test om ett par dagar, men alltid kul att spekulera under tiden!=) Vad tror ni?

  • Äldre 21 Dec 14:53

    Blir tokig snart!! Bara svaga test???? Är det någon som kan bedöma om detta e positivt?

  • Äldre 21 Dec 23:36

    Och det här?

  • Äldre 22 Dec 10:42

    Hej!! Hjälp!! Är detta spök eller positivt? Taget på BIM-3

  • Äldre 27 Dec 22:41

    Vet inte om bilden kom med men fick ett test svagt som ditt översta, ser att tråden är ett par månader gammal så jag bara undrar om detta va ett positivt test? :)


    9camilla9 skrev 2015-07-11 09:39:12 följande:

    Tog ett gravtest imorse testlagrets positivt va?


  • Äldre 27 Dec 22:43

    Glömde skriva att mitt inlägg citerar inlägg #150 :)

  • Äldre 31 Dec 18:07

    Hej tjejer, vad tror ni om detta?

    Äl +9-11 (ej säker på när äl skedde exakt)

    Är det spök?

  • Paap
    Äldre 3 Jan 12:00

    Alldeles för redigerat för att kunna tydas


    Brbsladderben skrev 2015-12-31 18:07:58 följande:

    Hej tjejer, vad tror ni om detta?

    Äl +9-11 (ej säker på när äl skedde exakt)

    Är det spök?


  • Äldre 7 Apr 08:22


    Hej ! Är bim - 7 och har två dagar i rad fått ett vitt nästan osynligt streck. Vet ej om det syns på bilden. Men snälla hjälp mig är det mitt önsketänkande ? Om inte vad kan det betyda ??
  • Mon 6 May 2019 12:16


    Tog ett annat test imorse med morgonurin, ingen tvekan längre väl? Är så mycket starkare än gårdagens, visserligen så togs gårdagens test på eftermiddagen men det var ju ett clearblue early så de ska ju vara känsligare?
  • Wed 15 May 2019 01:01

    Hej. Ser ni också 2 streck på dessa test? Gjorda 13/5 och 14/5. Inga är tagna med morgon urin. Bild med enbart 1 sticka är inom tidsramen man ska följa, bilden med dem båda så är båda stickorna flertalet timmar gamla.

  • Thu 21 Apr 2022 14:34

    V

    ad ty

    vad tycks? Med blixt och utan. tydligare irl 

  • Fri 22 Apr 2022 14:14



    rfsu testa ofta På bim dagen. Spök streck? Borde va starkare annars? 


     

  • Sat 21 May 2022 08:20

    SSpökstreck eller positivt? :) 

  • Sun 4 Feb 12:34
    Någon som vet om detta är spök eller svagt positivt 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck eller näst intill oläst sticka - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester del 2 :)