• Anonym (Förbannand fan)

Hur man än vrider på det så ska alltid bonusbarnen ha mest och bäst

Jag blir fan galen snart.. Jag har ett barn sen innan som bor hos mig och min man hela tiden, hon har ingen kontakt med sin pappa. 
    Sen har min man 2 barn v.v
    Och vi har ett tillsammans.
    Hans 2 har varit på läger och gjort massa skoj med sin mamma i sommar.
    Min tjej har inte gjort nånting, så idag ska vi iväg. Först tycker han att jag ska ta med mig dom stora också, fast dom redan gjort precis det vi ska göra för 2 veckor sedan. Då det är ganska dyrt så sa jag att nej jag vill göra det här med henne, dom har varit där och hon får aldrig komma iväg och göra något speciellt. bonusarna är ju på äventyr med sin morsa hela tiden och här får det aldrig hända nått om inte dom är med... 
    Så då ska vi iväg och hon har sett fram emot det massor! men då ska min man ta dom andra barnen och göra nånting annat jättespännande samtidigt så nu är hon liksom kluven.. 
    Och jag tycker det är så jävla taskigt och jag är så jävla trött på att hans kids ALLTID ska behandlande som kungar och drottningar. 

• Svar på tråden Hur man än vrider på det så ska alltid bonusbarnen ha mest och bäst
  • Fånga dagen
    Anonym (Bonusmamma) skrev 2013-07-29 15:09:58 följande:
    Varför ska föräldrar göra det så svårt för. Jag är både bonusmamma och biomamma. Vi har sambons dotter vv. Jag ser det som så att man ska leva som vanligt oavsett vilken vecka det är. Enda skillnaden ena veckan är att då är det ytterligare ett barn i familjen som är där. Den veckan bonus inte är hos oss så åker vi på utflykter och annat utan bonus ibland. Den veckan bonus är hos så gör vi saker med båda barnen oftast, ibland gör sambon något själv med bonus eller båda barnen. Det enda som anpassas efter bonus lite mer är resor. Större resor då. Ska vi åka utomlands så räknas alla barnen in. Det man ska fokusera på i sin familj är vad man gör med barnen och inte vad andra gör med barnen. Sluta gör skillnad på veckorna. Försök leva som om ni hade barnen på heltid, även om det inte är så.
  • Anonym (Typiskt...)
    Varför ska föräldrar göra det så svårt för. Jag är både bonusmamma och biomamma. Vi har sambons dotter vv. Jag ser det som så att man ska leva som vanligt oavsett vilken vecka det är. Enda skillnaden ena veckan är att då är det ytterligare ett barn i familjen som är där. Den veckan bonus inte är hos oss så åker vi på utflykter och annat utan bonus ibland. Den veckan bonus är hos så gör vi saker med båda barnen oftast, ibland gör sambon något själv med bonus eller båda barnen. Det enda som anpassas efter bonus lite mer är resor. Större resor då. Ska vi åka utomlands så räknas alla barnen in. Det man ska fokusera på i sin familj är vad man gör med barnen och inte vad andra gör med barnen. Sluta gör skillnad på veckorna. Försök leva som om ni hade barnen på heltid, även om det inte är så.

• Litet My

Precis, svårare behöver det väl inte vara?
  • Anonym (?)

TS; Vilket barn pratar du om? Ert gemensamma eller "ditt" som är din mans bonus? 

• Anonym (jane)
    Anonym (?) skrev 2013-07-29 15:58:58 följande:
    TS; Vilket barn pratar du om? Ert gemensamma eller "ditt" som är din mans bonus? 

Undrar också det?
  • nozpa

Ja men du kan ju hitta på en massa skoj med din dotter, medans din sambos barns mamma hittar på en massa skoj med sina barn.
    Sedan kan ni ju allihopa, din dotter hans barn och erat gemensamma göra saker tillsammans när ni alla är samlade.
    Känns ju mest logiskt.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Förbannand fan) skrev 2013-07-29 11:56:39 följande:
    Jag blir fan galen snart.. Jag har ett barn sen innan som bor hos mig och min man hela tiden, hon har ingen kontakt med sin pappa. 
    Sen har min man 2 barn v.v
    Och vi har ett tillsammans.
    Hans 2 har varit på läger och gjort massa skoj med sin mamma i sommar.
    Min tjej har inte gjort nånting, så idag ska vi iväg. Först tycker han att jag ska ta med mig dom stora också, fast dom redan gjort precis det vi ska göra för 2 veckor sedan. Då det är ganska dyrt så sa jag att nej jag vill göra det här med henne, dom har varit där och hon får aldrig komma iväg och göra något speciellt. bonusarna är ju på äventyr med sin morsa hela tiden och här får det aldrig hända nått om inte dom är med... 
    Så då ska vi iväg och hon har sett fram emot det massor! men då ska min man ta dom andra barnen och göra nånting annat jättespännande samtidigt så nu är hon liksom kluven.. 
    Och jag tycker det är så jävla taskigt och jag är så jävla trött på att hans kids ALLTID ska behandlande som kungar och drottningar. 
    Jag förstår verkligen inte vad problemet är. Menar du alltså att din man förbjuder dig att hitta på saker med din dotter (hans bonus) när hans barn är hos sin mamma?

Varför skall din man ta med sig ditt barn på sina utflykter när du inte låter honom åka på saker med sina egna barn? 
    Hans barn kan väl inte straffas för att de har två engagerade föräldrar som tycker om att uppleva saker med dem och att du lyckades skaffa barn med en man som skiter i sin dotter? 
  • Anonym (bitterfitta)
    Anonym (maja) skrev 2013-07-29 13:33:07 följande:
    Ser man det så blir ju ts barn straffat när bonussyskonen gör saker med sin mamma. 

Så länge som alla barn får göra ungefär lika mycket är det ju ingen som blir straffad.  

Så hans ex ingår i Ts barn sen tidigares familj? Annars ska det inte spela Ts barn sen tidigare, någon roll vad de gör med sin mamma. Ts får väl be mamman ta hennes dotter också.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Förbannand fan) skrev 2013-07-29 13:13:44 följande:
    Dessa tre inlägg satte huvudet på spiken, så tänker jag, men är för irriterad för att formulera mig väl.
    Vi gör aldrig något om inte hans barn är hos oss. 
    Jag torkar min dotters tårar precis som som du.
    På vilket sätt är det "bättre" att totalt prioritera bort de barnen som bor 100%?

Varför behöver du torka din dotters tårar för att mannens barn gör saker när de är hos sin mamma? Det är ju enbart ditt ansvar att se till att din dotter får göra roliga saker. Dottern är ju inte ens din mans barn. 

Om barnen gör någon rolig utflykt på skolan, måste du då torka dina övriga barns ögon då? Känns lite som din dotter (eller du) är väldigt överkänslig.

Du tycker alltså att din man skall lägga tid och pengar på roligheter med din dotter (inte hans barn) under veckorna som hans barn inte är där och sen får han inte lägga tid och pengar på roligheter när de är där eftersom de gör så mycket med sin mamma!?

När skall han då få uppleva saker med sina barn!? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (vänta) skrev 2013-07-29 13:43:02 följande:
    DEt är deras gemensamma, så då får han vänta tills hon kommit hem så att hon också kan följa med.
    Nej, det är inte deras gemensamma barn! Det är bara TS barn men hon bor på heltid och har ingen kontakt med sin pappa.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Typiskt...) skrev 2013-07-29 14:11:36 följande:

Du har ett väldigt märkligt resonemang...!
    Hur kan ts dotter vara straffad genom att vara med sin mamma i sitt eget (enda) hem? Det hade ju varit skillnad om ts sambo skulle iväg på något kul med sina barn och ts dotter blev tillsagd att hon inte får liv att följa med utan måste sitta hemma trots att det är något hon hade tyckt varit roligt.
    Straffad blir man när man blir aktivt utesluten ur sin egen familj...
    Precis som TS gör då mannens barn inte får följa med på utflykten. Ok, säger mannen och vill göra något eget med sina barn men det passar inte heller TS. Löjligt!
  • Anonym (Typiskt...)
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-29 16:43:36 följande:
    Precis som TS gör då mannens barn inte får följa med på utflykten. Ok, säger mannen och vill göra något eget med sina barn men det passar inte heller TS. Löjligt!

Ja det var precis det jag ville få fram... Grymt tycker jag...
  • Anonym (vänta)
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-29 16:41:19 följande:
    Nej, det är inte deras gemensamma barn! Det är bara TS barn men hon bor på heltid och har ingen kontakt med sin pappa.
    Har förstått det nu, det var lite rörigt i början.

Men då kan var och en göra vad dom vill med sina barn, men samtidigt är det inte rätt om mannen tycker att ts ska ta med hans barn när hon och dottern ska iväg, om det inte är så att han tar med hennes dotter utan att säga nåt om det. 

Tycker mannen att allt ska stå på vänt när hans tidigare barn inte är där, då får ts ta tag i det och göra saker ändå. med sitt och det gemensamma. Det lär hon få göra den dagen hon tröttnar och sticker...................... 
  • Anonym (barnsligt)

Jaha. Så ditt barn har det inte lika roligt på sin roliga grej om hennes styvsyskon får följa med, eller göra något roligt på annat håll?

Det handlar om att roligheten sitter i att andra har tråkigt?

• Anonym (barnsligt)
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-29 16:40:02 följande:
    Varför behöver du torka din dotters tårar för att mannens barn gör saker när de är hos sin mamma? Det är ju enbart ditt ansvar att se till att din dotter får göra roliga saker. Dottern är ju inte ens din mans barn. 

Om barnen gör någon rolig utflykt på skolan, måste du då torka dina övriga barns ögon då? Känns lite som din dotter (eller du) är väldigt överkänslig.

Du tycker alltså att din man skall lägga tid och pengar på roligheter med din dotter (inte hans barn) under veckorna som hans barn inte är där och sen får han inte lägga tid och pengar på roligheter när de är där eftersom de gör så mycket med sin mamma!?

När skall han då få uppleva saker med sina barn!? 
    Det undrar jag också.
  • Iarwain

Jag förstår din sambo. Kan det vara så att han vill att ni ska vara en familj där man gör saker ihop? Det är du som inte verkar vilja släppa in hans barn i ditt liv. Vad hans barn gör med sin mor bör inte påverka vad ni som familj gör.

• Anonym (vänta)
    Anonym (Mia) skrev 2013-07-29 16:40:02 följande:
    Ibland kan det bero på att barn inte är speciellt varken taktfulla eller snälla mot varann. Vissa kan ibland överdriva bara för att göra ett annat barn ledset och avundsjukt. Deras mamma kan ha en helt annan ekonomi än vad ts har, och det dom gjort med henne kan va en sak som ts dotter längtat efter, men som aldrig blir av.
  • Foxtrott

Men vad dina bonusbarn gör med sin mamma har väl inte att göra med vad du gör med din dotter? Det måste väl ändå vara ditt ansvar vad ditt barn får för sommarlov, om barnet nu inte har någon annan förälder än dig överhuvudtaget?

Jag hade förstått din irritation bättre om det var så att din man lämnade ditt barn hemma och stack iväg och gjorde skojiga saker med endast sina barn ideligen, men som jag fattar det är det deras mamma som ägnar sig åt dem och inte din man i någon högre utsträckning?

Sen förstår jag inte alls hur du kan tolerera att inte "få" göra något med ditt barn. Det har väl inte din man med att göra om du hittar på saker med ditt barn. Förbjuder han dig eller är det så att han inte planerar in roligheter för ditt barn utan väntar sig att du ska göra det? Hur går det till rent praktiskt?

Svar på tråden Hur man än vrider på det så ska alltid bonusbarnen ha mest och bäst