• Jollan06

Beställa enbart chassi från emmaljunga, någon som vet leveranstid?

Har kommit över en emmaljunga ozone, sprillans ny från butik för 3500:- komplett. Men, chassit fattades, antagligen har dem använt det när ngn reklamerat ett dåligt chassi. Så han i butiken sa att han ska ringa emmaljunga på måndag och beställa ett nytt till mej. Han visste dock inte hur lång tid det skulle ta att få hem det, gissade vilt på en vecka. Men att det kunde ta mer tid om emmaljunga ej hade i lager. Detta gäller ett -13 nitro/ozone chassi. Han trodde att dem bör ha i lager eftersom det reklameras ju chassin ibland så det bör ju finnas att få tag i rätt snabbt. Är det någon som beställt enbart chassi nån gång? Eller reklamerat ett och beställt nytt?? Hur lång tid tog det? Står utan vagn så det brinner lite i knutarna! Sålde min förra veckan;) Trodde inte det skulle ta sån här tid bara... Nån som har svar??

• Svar på tråden Beställa enbart chassi från emmaljunga, någon som vet leveranstid?
  • LivetSomSofia

Emmaljunga har semesterstängt i 2v till och därefter begränsad bemanning i 1v till, då de inte skickar ut något förutom smågrejer som kan skickas med posten o kuvert! Du lär få vänta minst 4v på chassit!

• RöttÄrSött

Alla Emmaljungas chassin (från ca 2005 och framåt, de med easy fix) passar med din sittdel så jag skulle kräva ett lånechassi!

Emmaljunga har en sida med leveransuppskattningar, tro om det är delivery.emmaljunga.se

• Jollan06

Men alltså nu fick jag inget som helst hopp :( sååå segt alltså! Saken är den att detta är 50 mil bort butiken ligger, en vän ska köpa den och skicka den till mej.
    Har letat ozoner för glatta livet, antingen är dem sålda eller så ska dem ha guld och gröna ängar för dem, eller så vill dem inte sälja endast chassi och sittdel utan man e tvungen å köpa citykorgen oxå. Åså hittade jag denna vagnen, och blev så glad!! Så ska man få vänta aslänge på chassit! Hur ska jag göra tro??

• Jollan06

Han i butiken sa (och han va säker) att dem öppnar nästa vecka på måndag. Livetsom Sofia är du säker på det om 2 v till och sen begränsad bemanning???

• LivetSomSofia

Jag är helt säker, jobbar i en barnvagnsbutik så..:)
    På delivery sidan kan du inte se lev.tid på ett sådant chassi för det köps som reservdel när man inte beställer någon sittdel eller korg till!
    Om du vill ha en ozon så är de ju värt väntan..

• tjockobbe

Ja det är fortfarande lite lång leveranstid från Emmaljunga då de har semester ännu. Räkna med minst 4 veckor iaf.

BF 30 september
Svar på tråden Beställa enbart chassi från emmaljunga, någon som vet leveranstid?