Bonusen är här hela veckan & sambon jobbar!!!
Bor sen två år tillbaka med min sambo. När det inte är skola har vi hans son sen tidigare varannan vecka, skolterminer varannan helg.
Min sambo har gått hemma hela tiden, medan jag pluggat osv. Har ingen ordentlig kontakt med min bonusson. Vet inte varför men det är så, vi har inte spenderat så mycket tid tillsammans och sen tror jag att det förstör lite att sambon lägger ALL sin energi på sonen när han är här, ser inte till mig ett dugg under de tiderna.
I vilket fall som helst, så är bonusen här denna vecka.
Min sambo har fått jobb och är borta från 6.30-16.30.
Jag är gravid & kan behöva åka in när som helst till förlossningen, så nära bf är det. Jag är också sjukskriven fram till förlossning pga foglossning, svullna fötter och kraftiga sammandragningar. Det är precis så jag kan gå ut med hunden så han får kissa när sambon är borta, vissa dagar får jag be om hjälp från vänner & min mamma när det är som värst.
Och nu ska jag alltså kunna ta hand om hans son (som iofs är ganska självgående, han är inte liten men i förskoleålder), det är ändå en del extrajobb då han inte ens kan smöra sina egna mackor, inte tycker om o leka med leksaker utan måste bli underhållen hela tiden av nån annan, han gillar o spela men man kan inte sitta framför en tv hela dagen när man är ett barn!
Är det verkligen rätt av min sambo att lämna honom här?
Vad säger lagen, vet nån? Är det mitt eller sambons fel/ansvar om något händer honom under de timmar vi är själva?
Denna vecka ligger jag dessutom med frossa, feber och ett hemskt illamående, så jag är verkligen sängliggande nu.....