Lillusen skrev 2013-12-01 19:13:53 följande:
Jadu, så har det inte sett ut hos oss iaf. Bonuspappan har vabbat med mina barn, varit på det mesta som har med barnen att göra, läkare, utvecklingssamtal, läxor, träningar, matcher, satt gränser you name it. Sedan har han ibland råkat i luven med barnen också. Bonusmamman har också gjort allt det där men låtit pappan sätta gränserna, barnen älskar henne.
Det är jätte bra det

så är det inte i min familj heller men jag menar mer som samhällets krav på en bonusmamma vs bonuspappa. Upplever att samhället och fl nästan förväntar sig att bonusmamman skall dra det största strået till stacken när det gäller bonus. Hon köper väll inte kläder bara till sina barn? Hon bakar väll tårta även till bonusen? Hon gör väll det o det? Bonusmammans barn är väll snälla mot pappans barn? Dessa förväntningar o krav har jag inte upplevt finns hos pappan... Han förväntas inte ens köpa kläder åt sitt eget barn det gör väll bonusmamman för hon favoriserar väll inte?? Om mamman dock har barn sen innan är det inte ett dugg synd om dessa barn så som om pappans barn. Mammans barn ses tvärtom om som hot o stygga styvsyskon till pappans stackars barn.
Jo jag hårddrar jag vet men det känns faktiskt som att omgivningen,fl,samhället ser det så ibland.
Något annat intressant är att beklaga sig över ett trotsigt bonusbarn är som att svära i kyrkan men beklagar man sig över sina egna får man leende igenkännande o förståelse.