Gått skilda vägar, kommer inte överens om boende. hjälp!
Jag vet inte alls om jag lägger den här tråden i rätt forumdel men jag försöker.
Jag och min sambo har nyss valt att gå skilda vägar, eller han valde. Tillsammans har vi ett barn på snart 2 år. Vi bor i huvudstaden, min sambo är härifrån och jag själv 50 mil härifrån. Jag själv har bott i Stockholm i ungefär tre år och flyttade ner för min sambo. Jag har några få få vänner här och ingen familj, jag har inget jobb och ingen säker inkomst, har skulder så mina chanser här är lika med noll. Har pratat med soc men dom kunde inte hjälpa mig. I min hemstad har jag redan blivit erbjuden lägenhet och hjälp men mitt ex tänker inte skriva på några papper på att vårat barn ska få flytta ifrån Stockholm, jag förstår honom till tusen. Ingen av oss vill vara den som får träffa vårat barn minst.
Lägenheten vi bor i har jag heller inte mage att "ta" utav honom, det är en hyresrätt. Men jag känner mig helt handfallen. Vi försöker komma på en lösning men vi blir inte klokare.. Mitt ex har ett jobb som gör det svårare för honom att ha vårat barn så pass mycket, alltså till största delen.. Jag har inget jobb och tänkte börja studera nu i höst men de planer verkar jag få ge upp.
Någon som har en idé? Har frågat ifall han inte kan bo hos vänner/familj tills dess att jag på något sätt lyckats ordnat eget men han vägrar. Jag är i princip utslängd på gatan.
Jag dör bara av tanken på att om det skulle bli jag som får träffa mitt barn en gång i månaden, och han känner precis likadant. Vad fan gör man? :'(