• Anonym (ledsen)

Min hund nafsade min sambos barn

Jag har en liten hund på 5,5 kilo som älskar människor överlag. Min sambo har en dotter på 7 år som är väldigt hårdhänt av sig. Hon "leker" ofta med hunden och sliter och river i kopplet och ropar åt hunden och retas med den. Jag har flera gånger vänligt men bestämt försökt förklara åt henne att hon måste visa respekt för hunden och att hunden kan bli ledsen och säga ifrån en vacker dag.

Min sambo bryr sig inte utan flickan får alltid som hon vill. Igår så hörde jag hunden gnälla och gick och tittade vad som hände. Flickan höll på petade den i öronen. Efter en stund så tjutar flickan förskräckligt högt och det visade sig att hunden hade nafsat henne i fingret.

Det kom varken blod eller syntes knappt något sår från hennes finger.
    Flickan hade försökt göra en kullerbytta på hunden och den hade väl blivit rädd och rytit ifrån.
    Men det som sårar mig mest är att sambon hade flugit opp från soffan i samma veva då han hörde flick-ungen tjuta till och sparkat till hunden så att hunden "minsann skulle lära sig att inte bita folk".
    Jag e så ledsen över allt det här som har hänt och flickan har nu sagt åt sin pappa att hon vill att min hund ska ges bort och pappan bara klappar flickan på huvudet.

Jag tycker då att sambon har gjort fel och flickan lika så??

• Svar på tråden Min hund nafsade min sambos barn
  • Anonym (inte ok)
    YummyMami skrev 2013-08-03 09:00:45 följande:

De finns ju förtryckande vänner oxå ibland, tyvärr.
    Speciellt kvinnor vill gärna trycka ner varann.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (hej) skrev 2013-08-02 16:52:12 följande:
    ja,, det är trist.
    mina styvban älskade mina djur. hade både hästar o hundar o allt. dom pysslade så mkt med alla djuren, och stora flickan var så stolt! hon ville visa alla sina kompisar djuren, och fick ha djuren som sina egna.
    när jag flyttade, tog jag ju med mig alla djuren. så idag är de djurlösa, förutom katt.
    det gik så långt, att jag tänkte sälja ena hunden, för att slippa höra mammans tjat o skrämsel propaganda.
    men då fick min granne upp ögonen på mig, o sa att det är fel.
    denna mamman e känd för att vara mkt knepig..
    e glad jag kom från dom. tyckte bara synd om barnen...  
    Hej!
    Jag har varit utan internet en tid men nu kan jag svara.
    Ja det är inte det lättaste då det finns personer som gör livet surt för en. Ja vad skönt du slapp därifrån.
    Själv står jag fortfarande fast vid mitt beslut att lämna honom. Synd bara att han kräver att få huset å en massa annat men orkar inte bråka.
  • mpermper
    Anonym (ledsen) skrev 2013-08-06 23:12:16 följande:
    Hej! Jag har varit utan internet en tid men nu kan jag svara. Ja det är inte det lättaste då det finns personer som gör livet surt för en. Ja vad skönt du slapp därifrån. Själv står jag fortfarande fast vid mitt beslut att lämna honom. Synd bara att han kräver att få huset å en massa annat men orkar inte bråka.

Men vadå? Har ni köpt huset tillsammans eller? Har du betalat på det så ska han ju åtminstone lösa ut dig....
  • Anonym (ledsen)

Ja han får lösa ut mig. Men jag hade gärna tagit huset men det är väl lika bra att slippa alla minnen och skit som ett hus för med sig =)

• Knappamamma

Risken är även att eftersom han har barn så får han nog rätt i en bodelning att han har störst behov av huset. Se de så som du skrev att de är skönast att slippa minnena därifrån. Lycka till!

• Sephrenia89

[quote=70696494][quote-nick]Anonym (ledsen) skrev 2013knhe23:25:39 /quote-nick]Ja han får lösa ut mig. Men jag hade gärna tagit huset men det är väl lika bra att slippa alla minnen och skit som ett hus för med sig =)[/quote]

Roffa åt dig din andel, flytta till något nytt (menar inte nybyggt nödvändigtvis) fräscht som skriker du i varje skrymsle, gå med i massa Facebook grupper med köp och sälj och hitta fantastiska klipp för nya bostaden :)

God speed matte!

• Anonym (Men för i....)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-08-06 23:25:39 följande:
    Ja han får lösa ut mig. Men jag hade gärna tagit huset men det är väl lika bra att slippa alla minnen och skit som ett hus för med sig =)
    Bra att du står fast vid ditt beslut, hoppas du får mer stöd av din omgivning nu? I alla fall att du har någon/några som står på din sida och hjälper dig. Det kanske är bra för dig att börja om på ny kula utan minnen? Utan att bo i ett hus där du varit kuvad och andra dåliga minnen. Gör dig fri från den här mannen och allt vad han fört med dig och behåll det jävlar anamma du visat prov på i tråden. Säg nej till människor, det får man göra. Ha ett underbart fritt liv där du och ingen annan sätter reglerna!
  • Doggystyle

Jag är övertygad om att hunden kommer vara mer lojal än snubben som inte
    fattar att uppfostra sin dotter. I fall en hund angrep mina barn skulle jag inte tveka att
    ge den foten, men att i efterhand sparka den i "uppfostringssyfte" är rena vansinnet.
    Antingen "känner" hunden att den gjort fel och då sparkar man den som ligger.
    Eller så har hunden ingen aning om varför den får stryk. I båda fallen helt galet mot hunden.
    (Skulle mina ungar ofreda ett djur som ger igen så skulle jag aldrig bestraffa djuret i fråga.)

• mpermper
    Anonym (ledsen) skrev 2013-08-06 23:25:39 följande:

OK. Då tycker jag du gör rätt där. Han gör ju sådär bara för att få en reaktion från dig, så då är det bättre att ge upp huset. Du kommer säkert att hitta ett annat boende att trivas i.
  • Birgitta2
    Anonym (ledsen) skrev 2013-08-06 23:12:16 följande:
    Hej!
    Jag har varit utan internet en tid men nu kan jag svara.
    Ja det är inte det lättaste då det finns personer som gör livet surt för en. Ja vad skönt du slapp därifrån.
    Själv står jag fortfarande fast vid mitt beslut att lämna honom. Synd bara att han kräver att få huset å en massa annat men orkar inte bråka.
    Han kan inte kräva någonting, det finns lagar och regelverk för allt. En bodelning skall ske. Så kontakta en jurist.
  • Ruffa

Jag hade fan blivit galen på både ungen och pappan.
    Hade min sambo sparkat på min hund skulle han få ångra det bittert. Vad är det för idioter du lever med?
    Förhoppningsvis lärde sig dottern en läxa nu. 

• Ruffa
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-31 13:10:47 följande:
    Han tycker att jag är helt sjuk som kan jämställa ett barn med en hund? Hunden är ett djur för fan säger han. Ett barns liv är värt så mycket mer ..Klart jag vet det men ändå så kan man väl visa respekt för djur? =(
    Vem är han att bestämma vems liv är mer värt än någon annans?
    Kanske din hund betyder mer för dig än vad hans dotter gör. 
  • Ruffa
    Birgitta2 skrev 2013-07-31 13:17:14 följande:
    Hunden är lika mycket medlem av familjen som barnet. Och båda skall respektera varandra. Barnet skall INTE handskas med hunden överhuvudtaget. Hon skall inte ens peta på hunden utan att fråga. Hon skall sitta ner tillsammans med en vuxen om hon skall handskas med hunden. En föreläsning för flickan hur hon skulle känna det om någon petade henne i öronen eller retades kan behövas.

Din gubbe är en skitstövel. Och jag hade inte varit tillsammans med en man som inte tycker om hundar. Det är mitt allra första krav på MIN kravlista.

Om du skall respektera hans barn så skall han respektera din hund. Punkt.
    Word!
  • Ruffa

Läste nu att du hade lämnat honom, Heja heja!!

Starkt av dig!!

Låt dig inte tryckas ner av människor som säger att du är löjlig bara för att det är en hund. Den sista incidenten verkar ju bara ha varit droppen, människan du levde med verkar ha ganska stora problem med sin personlighet.

Var lättad att du lyckades lämna honom innan ni fick barn. 

• Birgitta2

Gör en ordentlig bouppdelning så det går rättvist till. Kontakta en jurist!

Svar på tråden Min hund nafsade min sambos barn