Erfdgt skrev 2013-08-01 15:33:27 följande:
Vår dotter hade monster high-disco för hela sin klass + några barn till. Allt som allt bjöd vi in 32 barn och på själva kalasdagen kom det 25 barn om jag räknade rätt.
Hon hade monster high-inbjudningar, vi dukade med rosa duk, svarta sugrör, blåa plastglas och ballonger och serpentiner i monster high-färger, plus monster high-servetter. Vi bakade monsterfika med gröna bullar och liknande, isbitar med maskar i. Vi hade lite sån spindelväv och andra halloweendekorationer med döskallar. Det går att få väldigt bra inspiration från halloweenkalas :)
Vi hade ett fikarum och ett discorum, vi hyrde en lokal. I discorummet hade vi skålar med snacks, discolampor och discokula.
Vi hade inte planerat just någon lek, men barnen ville leka, så vi lekte. Dansstopp, "gömma skeden" (fisk, fågel, mitt emellan) samt kurragömma. Vi hade också skattjakt, där alla fick leta sin godispåse. I övrigt så fikade och dansade dom. Dom roade sig väldigt bra och trots att det var ganska många barn, så var det överlag väldigt lugnt och bra stämning.
Pojkarna tyckte inte att det var för tjejigt alls, då vi använde oss av färgerna rosa, blå, svart och silver samt mkt döskallar och spindlar och sånt.
Och angående det där med att bjuda alla. Vår dotter har också en pojke i sin klass som hon blivit väldigt retad av och han har slagit henne osv. Vi bjöd givetvis honom ändå, för bjuder man hela klassen, så bjuder man hela klassen anser jag. Man utesluter inte något enstaka barn. På kalaset har vi ju ögonen på alla barnen, så hade det blivit något, så hade vi kunnat säga till direkt. Nu kunde inte den pojken komma, så saken löste sig ju på det sättet.
O vad bra nu ser jag hela min dotters kalas framför mig. Bra tips! =)