• Pudel

Vings Happy Baby?

Undrar om någon har erfarenhet av att resa och bo i Vings Happy Baby-rum? Det står på hemsidan att det ska ingå barnvagn, utrustning och barnsäkrat. Är det någon som bott i ett sådant rum så skulle jag vilja veta hur ni uppfattade rummen :)

Var de babyvänliga?

Fanns det som skulle finnas (sulky, parasoll, skötbord etc)

Kände du att det var "värt" det? Eller kan man lika gärna bo i ett vanligt hotellrum och fixa allt själv?

• Svar på tråden Vings Happy Baby?
  • Soltussen

För oss var en stor inhängnad terass guld värt:), sulkyn var ok, det satt kantskydd på bord och det fanns potta, micro, plattor, kyl, frys, parasoll, babysäng, barnstol, plasttallrik, bestick och plastmugg. Det enda jag verkligen saknade var en diskborste jag kunde göra rent vällingflaskan med. För oss var det värt det, underlättade med hur mycket man behövde släpa och terassen räddade många kvällar! Dessutom så har de babypool med tak och vår lilla tjej förälskade sig som då tiomånaders i Lollo och Bernie. Har även rest utan detta och var ett nervvrak över balkongen på 5 våningen;) med en klättringsglad tjej!

• Pudel

Tack så mycket för ditt svar! Jättetacksam för dina synpunkter. 

(Diskborste kommer således tas med) 

• Soltussen

Hoppas det blir en härlig semester oavsett om ni kör happy baby eller inte!

• Mellanmjölkens land

Vi var till Thailand (Kamala Beach) i vintras och hade Happy Baby. Definitivt värt pengarna att ha en egen trädgård. Vi kunde lämna balkongdörren öppen utan att vara oroliga för att dottern skulle försvinna iväg. Vad jag mins fanns allt som skulle finnas även om vi inte använde allt. Det var även väldigt skönt att bara behöva gå över gången för att komma till poolen. Överhuvudtaget var allt väldigt barnanpassat.

Sen var jag väl inte överförtjust i resten av hotellet men det hade nog mer med personliga preferenser att göra. Jag hade nog föredragit ett lite mindre och mer personligt hotell men det är jag. Vi var heller inte direkt förälskade i maten på hotellet och speciellt inte barnmaten (gratis om vi vuxna åt där) eftersom den var väldigt inriktad på allt som var friterat vilket inte riktigt är en dröm om man har ett lite mindre barn. Maten gick dock enkelt att lösa genom att vi åt på annat håll.

Dottern var ca 20 mån när vi var där.

Svar på tråden Vings Happy Baby?