• LindaOden

Hur får man sonen intresserad av pottan igen..?!

Min son 3 år och 3 månader och vi har nu verkligen satsat på att få honom blöjfri. Han har varit helt tvär emot att gå på pottan/toaletten så vi har tagit det i hans takt - tills det en dag sa pang! Både kissa o bajsa på pottan! Jippie!!
    Detta satt i i en vecka drygt, nu är det tvär nej igen!! Han får ångest när jag frågar om han måste kissa och han vet då att det är pottan som gäller när blöjan är av.
    Hur går jag vidare nu..?? Hur får jag han intresserad igen..?? 
    En dag gick han ut och kissade i gräset ist, men igår var det kallt o regnigt så då ville han inte gå ut utan fick ist ångest för att jag frågade..
    Är han utan blöja en hel dag kan han hålla sig in i det sista.. 

• Svar på tråden Hur får man sonen intresserad av pottan igen..?!
  • Sölve

Ta ett steg tillbaka och låt honom bestämma själv. 
    Eftersom han får ångest och det låser sig så har han blivit för pressad, det har blivit en prestationsfråga. 
    Antagligen känner han av din frustration och besvikelse när han inte gör "rätt". 

• EJai

Kör på toaletten. Köp fina klistermärken som han får välja 1 st av när han kissat 2st vid bajs. Dessa kan gan klistra på ett större papper inbe på toa dörren eller sin dörr till sitt rum. Värt att prova kanske

• selmismamma

Min dotter tvärvägrade efter att ha varit intresserad innan.. Jag backade å lät pottan stå framme och frågade någon gång ibland om hon ville. Sen köpte jag klistermärken med hennes favoritdjur och tog ett A4 papper å ritade stora stjärnor på. Så så småningom blev hon intresserad när det låg framme och fick sätta ett klistermärken i varje stjärna och nu går det jätte bra.

• Susanne1964

Hej!

Jag är mamma av tre barn, och jag hade massiva problem när det kom till toalett-biten av mina två första barn, det kändes som att de inte led det minsta av att bajsa/kissa på sig. När det var dags för tredje barnet fick jag tips av en väninna att köpa en guide som hon hade använt. 

Det kändes nästan löjligt, men det fungerade bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Jag föreställer mig att den är mer inriktad mot barn innan två års åldern, men jag kan inte se varför det inte skulle funka för någon äldre. Om du känner att det skulle vara till någon hjälp kan jag linka den till dig!

Man får titta igenom en liten informationsfilm innan man kan beställa produkten. Vad du än bestämmer dig för så lycka till! Pott-träning kan alltid vara mer omständligt än vad man tror ;)

Produktlinken:
    e0e27x69053sey6kw3yo3r0nco.hop.clickbank.net/ 

Svar på tråden Hur får man sonen intresserad av pottan igen..?!