Vem får man ORDENTLIG hjälp av ?
Vill passa på att säga att jag ej försöker få barn, innan jag förklarar mitt problem!
Det jag undrar är - vem vänder man sig till om man misstänker att man har Endometrios ?
Eftersom denna forumdel är riktad till endo-tjejer, tänkte jag att någon kanske kan ge mig tips ?
Typ 14 dagar innan mens börjar jag få ont på vänster sida av magens underdel. Smärtan "smittas" typ till underlivets väggar ... Jag får kramp i "väggarna" av att ens bli kåt. Att bli petad därinne på något sätt är typ inte att tänka på - det gör ont att ha sex ...
Så ni förstår rätt är det alltså inte slemhinnorna som svider & bränner, som vid svamp, utan det är en fet ömhet i själva slidväggarna. Som om hela skiten därinne bara inflammerats...
Har gått till privat gyn 2 ggr för att kolla upp detta - och har bara fått höra "Det ser normalt ut" - "Om du haft endo hade du haft mycket ondare" - "Det är vanligare att ha svår mensvärk än endo" - "Ta en panodil" och liknande.
Har blivit kollad med ultraljud och då såg det alltså "Normalt" ut - men är det verkligen meningen att man ska behöva gå runt med ömhet i delar av magen & fittan till vardags ? Är det "normalt" ?
Är väldigt tacksam över tips på hur man går till väga för att få SERIÖS hjälp ...
Går man till vårdcentralen för att bli remitterad vidare ? Söker man hjälp på egen hand ? Har ni tips på seriösa gynekologer att prata med ?
Tack!