• anna021

Thailand 2 veckor i september med 2 små barn hur är Kamala

Hej alla det är som så att vi ska åka ner till Karmala i Phuket i September.
    Nån som vet nå roliga barn aktiviteter som vi kan hitta på ?
    Hur är kamala ? 
    Hur är Junior Sviterna i Thailand? 

Sen tänkte vi höra det är så vi fick en svit av resebolaget då de dubbelbokat vårat hotel så då blir det 2 extrasängar till barnen men inge direkt barn pools område.
    Ska vi godta detta erbjudande eller ska vi be dem leta vidare efter annat mer familje hotel?
    (Vi fick ta ett hotel på Kamala med Svit då de ej hade familje rum samt att vårat hotell på kata var fullbokat.)  

Nån som vet hur man löser detta blir det stranden som gäller?       

• Svar på tråden Thailand 2 veckor i september med 2 små barn hur är Kamala
  • husmorsan

Hej! Vi ska till Kamala med våra tre barn i december! Roligt att ni var nöjda! Har du några tips att dela med dig av? Bra och dåliga saker med Kamala. Tack på förhand!

• mor 3barn
    husmorsan skrev 2013-09-15 09:55:32 följande:
    Hej! Vi ska till Kamala med våra tre barn i december! Roligt att ni var nöjda! Har du några tips att dela med dig av? Bra och dåliga saker med Kamala. Tack på förhand!

Det var är super lugnt o skönt här inte lika livat som Patong kata karon.
    Stranden är riktigt bra lång lång grunt perfekt för barn.
    Kan tipsa om resturangen smily om ni gillar fisk o skaldjur den ligger på stranden samma nerfart som till polisen strax efter fantasy.
    Fantasy kan jag av råda kostar bara massa pengar vi var missnöjda o läser man på nätet så verkar det vara fler som är missnöjda en nöjda.

Sen har ni en strand upp i bergen ALI heter den kan rekommendera starkt kommer därifrån nu riktigt riktigt lugnt o skönt. Ta gärna en tuk tuk dit mensen kan man ta en skön promenad hem det är inte så långt.

Center festival och premium outlet kan jag också rekommendera den sista har riktigt mycket kläder o leksaker till fynd pris samma Phuket natt marknad en lördag kväll.

Phuket Zoo kommer barnen älska folk säger mycket om det men åk gärna o få en egen uppfattning min dotter älskar det vi har varit där 2 gånger åker man dit vid 9 tiden så hinner man se alla shower.

Gibbon projekt kan jag också rekominder helt fantastiskt vatten fall som man kan bada i.

Kamala ligger på våran topp 1 lista nu så perfekt strand o bad för barnen.

Trevlig semester  förlåt men nu blev det lite tips över hela Phuket.           

• mor 3barn

Glömde skriva det om ni åker sen avgång hem så tvätta alla kläder dan innan eller 2 dagar innan så skönt att bar packa in de när man kommer hem.
    2 Veckors tvätt för mig och dotter gick på 30sek stryket o klart.  
    Vi lämna in vid stranden nerfart vid polis station så finnes det ett tvätteri man ser det hänger kläder utanför.  Hotellet är äckligt dyra,

Packning då?

Ja välling o blöjor och 2 ombyten o lite leksaker till dottern.
    Och jag 2 ombyten och alla hygienartiklar.

Sen åkte vi ner till outleten och marknaden och köpte allt nytt för en skit summa.
    Marknaden i Kamala är på Fredagar och är skit bra. köpte 6 T-tröjor till mig 5 t- tröjor till dottern 1500bht ca 300kr.
    Underkläder hitta vi på Big C billigt där har de allt. 

Svar på tråden Thailand 2 veckor i september med 2 små barn hur är Kamala